Små steg mot friheten!

8kommentarer

Igår åkte vi upp till Umeå hela familjen, för att jag skulle på läkarkontroll och sen hade vi lite andra ärenden där.
 
Det visade sig bli ett ganska så trevligt besök hos läkaren för det blev lite nya steg mot "friheten" för mig, och med friheten så menar jag när jag inte behöver påminnas om min sjukdom dagligen med alla mediciner och sen alla provtagningar.
 
Nästa besök blir inte förrän om 8 veckor, vilket ju är helt underbart att inte behöva åka upp dit igen förrän det att våren är och knackar på.
Sen så tog jag farväl av en medicin som jag velat bli av med sen jag fick den, nämligen Noxafil som är ett läkemedel mot svamp. Det är en flytande medicin som jag har tagit i stort sett sen jag blev sjuk och den tas tre gånger om dagen och smakar BLÄ!
 
 
Att bli av med den, det kändes helt underbart!
 
Sen så minskade man ner på kortisonet för mig med vilket är positivt det med så att man kanske kan få ner den jäkla svullnad som man ligger inne med, jag tycker inte att det klär mig alls... ;o)
 
Prover behöver bara tas varannan vecka, vilket också är ett stort kliv mot "friheten" för ju glesare det blir mellan provtagningarna desto mer säkra börjar läkarna bli på att jag kommer ta mig igenom det här utan fler bakslag.
 
Dock måste jag fortsätta med blodtappningen en gång i veckan, för att få ner mitt järnvärde i blodet, så besöken på sjukhuset kommer ändå att bli en gång i veckan.
 
Utöver det så har vi nu fått klartecken att sätta Ludvig på dagis och imorgon börjar inskolningen, men det kommer nog Elin skriva om på sin blogg för det är hon som kommer att vara med på inskolningen. Ska bli otroligt spännande att höra hur det går för Ludvig, men jag är övertygad om att han kommer trivas som fisken i vattnet och verkligen blomma ut nu när han får umgås med andra barn.
 
 
 
Det känns bra nu, det går inte att säga annat! Vi blickar framåt och hoppas att 2014 blir ett så bra år som vi vill!

8 kommentarer

Sarah

21 Jan 2014 16:18

Jag bara ler för din skull, Lari. Låter fantastiskt!

Minns när jag fick veta att en enda flaska Noxafil kostar runt 8000:-. Då log jag inte fullt lika mycket utan fick bekymmersrynka varje gång jag skulle dosera för att inte "slaska bort" något.

Svar: Tack Sarah!
Ja, det är en galet dyr medicin... och det känns bra att inte behöva bekosta samhället med den längre! Men mest är jag glad över att slippa smaken!
Lari Salminen

Anonym

21 Jan 2014 17:07

Det kommer att bli bra . Kul för lilla Ludvig. Kram din landsman Bente

Anonym

21 Jan 2014 17:15

Härliga nya livet !<3

Siv Nordin

21 Jan 2014 19:15

Underbart att höra, bara att njuta!

Camilla

21 Jan 2014 20:42

Underbart och välkommen till Timrå <3

Camilla

21 Jan 2014 20:42

Underbart och välkommen till Timrå <3

Svar: Tack så mycket!
Lari Salminen

jarmo salminen

22 Jan 2014 11:10

Låter helt fantastiskt, vägen har varit lång men snart är du framme.

Fru A.E

23 Jan 2014 16:04

Fantastiskt Lari - Så glad för din/er skull/Kram

Kommentera

Publiceras ej