Det känns bra nu...

12kommentarer

Igår var jag uppe i Umeå igen för ett besök och det ser fortfarande väldigt bra ut med alla prover även om det finns lite saker som måste hållas koll på så att det inte förändras till det värre. Men när man sitter och åratar med Dr. H så mumlar han fram ett nöjt "super" lite då och då när han kollar på provsvaren.
 
Det som finns kvar som lite orosmoln är att det fortfarande syns lite b-celler på chimerismen, men vad jag har förstått är det inte något som är oroande nog för att dra några växlar av.
 
Senaste veckan har mina vita och neutrofila även tagit fart ordentligt, vilket innebär att jag börjar få något som kan liknas vid ett immunfösvar, även om det fortfarande är ett väldigt svagt sådant.
Dock tillräckligt för att vi idag kunde åka och handla påskmat hela familjen tillsammans utan att man skulle behöva vara rädd för att få i närheten av folk. 
 
När man inte har kunnat gå i en vanlig mataffär på några månader så kan jag lova att det var en helt sagolik känsla att kunna gå bland alla hyllor och plocka på sig det man ville ha. Kanske inte det bästa för plånboken för det handlades en massa godsaker, men vafan gör det, måste få leva lite med!
 
Snart är det dags för mig at börja med vaccinationer vilket jag inte kommer gilla. Det är många sprutor som man skall få och jag har inget emot att bli stucken för att tappas på blod eller så, men just att få sprutor är inte samma sak, det gör ju ont! Men, jag behöver ju vaccineras mot alla barnsjukdomar plus stelkramp och så mycket mycket mer och det är ju ett steg mot att kunna bli än mer frisk och "normal".
 
 
Huset är dessutom på väg ut till försäljning snart och det ser vi fram emot att kunna bli av med, sen vet vi ju inte om vi får några bud, men vi hoppas verkligen att det kommer folk på visningarna och att de inser vilken potential det finns för någon som inte lider av de problem och den sjukdom som jag/vi har. Men när och om huset säljs kommer det vara en stor sten som släpper från våra axlar och då kan vi börja blicka framåt igen och bygga på nya drömmar, även om det är en bit kvar tills vi kan köpa hus igen.
 
(Utsikten och vackra solnedgångar kommer man sakna och givetvis bastun med)
 
I övrigt så börjar kroppen kännas bättre och humöret och orken blir bättre dag för dag med och det blir bara ännu bättre när kollegorna börjar höra av sig och undrar hur det är med en och berättar att de tänker på en och hoppas att få se en på jobbet snart. Jag har inte velat ge mig in på jobbet mer än en gång än så länge pga att jag har haft så låga värden, men nu så kan jag kanske börja våga mig dit lite oftare så att man få snacka lite skit med dem och få lite goda jobbrelaterade skratt igen.
 
 
Det känns helt enkelt bra just nu... peppar, peppar ta i trä och allt sånt!

12 kommentarer

✫ Fru Eriksson

28 Mar 2013 14:59

Härligt att det känns bra...
Förstår att det var speciellt att gå i mataffären :)
Nu håller jag tummarna för dig & husförsäljningen,förstår att det kommer saknas...Ljuvlig utsikt & otroligt vackert foto/Kram

Beem

28 Mar 2013 17:08

Det låter verkligen positivt - så roligt.
Njut av påsken och ät massor av godis.
Lås dörren för rymden vimlar av påskkärringar.
Ha en riktigt Glad Påsk.

Izabella

28 Mar 2013 18:16

Roligt att läsa att det är bra med dig! Glad påsk!

Linda

28 Mar 2013 18:39

Det är så underbart så jag finner mig själv med ett leende som når upp till huvudknoppen!! Åh så kul att ses imorrn mina älskade smultron <3

jarmo salminen

28 Mar 2013 18:44

Toppen nyheter. Glad påsk på er alla, se till att påskharen kommer till Ludde.

Camilla

28 Mar 2013 19:50

Vad underbart att du kan göra vardagliga saker som handla igen. Det är ett stort steg att kunna göra det igen! Glad påsk på er!

Sarah

28 Mar 2013 22:45

Haha! Kan höra Dr.Hs brytning på "supeRRR" också :) Ha en fantastisk påsk och njut av det du äntligen har fått handla! Solnedgångar och utsikt finns på många ställen så ni kanske hittar något minst lika fint när tiden är inne, även om jag förstår att det är tungt att släppa huset. Kram till er, alla tre!

Annika

29 Mar 2013 12:54

Jag blir så glad när jag läser att Du mår bra. Upplysningsvis kan jag berätta att Oskar, ett par månader efter transplantationen, gjorde ett riktigt djupdyk, vad gäller både Hb och vita blodkroppar. Alla i familjen blev jätteoroliga, men läkarna på hematologen var inte det minsta bekymrade. Inget spec ovanligt, "cellerna får glädjefnatt först och sen vilar dom ett tag"!! Vill Du, får Du gärna kontakta oss. En riktigt glad påsk till Er alla.

Carina M

30 Mar 2013 08:16

Härligt att höra!

Gudrun

30 Mar 2013 13:00

F-n vad härligt!! Jätteglad påsk till er allihop :-)

thinki.se

01 Apr 2013 13:22

Så otroligt glad för dig och din fina familj!

Wiilow [Foto Tankar Känslor]

10 Apr 2013 03:26

Tänker på dig och er!
Allt kommer bli kanon bra. Ack den som ger sig.

Kram

Kommentera

Publiceras ej