Bra nyheter och mindre bra nyheter

9kommentarer

Igår så åkte jag til Umeå för att träffa Dr. H och ta nytt benmärgsprov, för man hade sett omogna celler i perifera blodet vid senaste benmärgsprovet. En riktigt ångestfylld resa upp och helgen som gick var bara en jobbig helg för oss alla, i väntan på att jag skulle åka upp och få reda på lite mer om proverna och så.
 
Ja, direkt när jag kom upp så träffade jag Dr. H och vi tog ett nytt benmärgsprov och även en biopsi, alla prover som bara går att ta. Allt annat än skönt kan jag lova. Det brukar vara jobbigt nog att ta benmärgsprov, men att dessutom ta en biopsi på skelettet, det var allt annat än skönt, men bra att de är så noga.
 
Efter det så satte vi oss på hans kontor och gick igenom de saker och provsvar som hade kommit från förra veckan, och då hade äntligen provsvaret för benmärgen kommit och det visade sig inte vara några avvikelser alls i det, vilket är superbra!
En stor sten släppte från mina axlar och jag ringde till Elin, mamma och pappa under tiden som jag käkade lunch.
 
Efter lunch så skulle Dr. H och jag träffas igen för att kolla provsvaren för blodvärdena från dagen, då släpper han en ny sten på mina axlar...
De nya proverna som togs visade att det fortfarande finns omogna celler i det perifera blodet, vilket innebär att vi är tillbaka på samma läge som innan.
 
Men, Dr. H lugnade ner mig och förklarade att vi inte ska dra några stora växlar av detta än, utan vänta på vad benmärgsprovet säger och förhoppningsvis så skulle han få svar på det redan i veckan. Det KAN vara så att det är negativa besked, men han säger att det lika väl kan vara så att allt är bra.
 
Nu låter vi dessutom de nya stamcellerna få jobba i fred då vi har tagit bort det immunsupprimerande Sandimmunet.
 
Även om det blev en ny sten som ligger och tynger på axlarna, så känns den inte lika tung ändå. Nu har vi tagit alla prover som man kan ta och efter det kommer vi få veta mycket mer om hur sjukdomsförloppet ser ut. Förhoppningsvis så släpper stenen i veckan och vi kan börja leva lite igen...
 
Positivt var även att mina vita och neutrofila hade gått upp med nästan det dubbla sen i torsdags, vilket måste betyda att det händer saker i benmärgen.
 
Tack för alla stöttande kommentarer och lyckönskningar samt tummar och tår som ni håller för oss, det värmer så mycket varje gång!
aml, benmärgsprov, leukemi,

9 kommentarer

Annchristin Strandlund

12 Mar 2013 16:04

Fy vilka kval ni måste gå igenom, det räcker nu. I slutet på veckan blir allt bra o lugnare hoppas och tror jag. Kramar från Näsåker o Polar.

Carina M

12 Mar 2013 16:09

Positivt tänkande! De är bra det! Håller tummarna och tårna allt vad som går!

Ina

12 Mar 2013 16:12

Hoppas alla provsvar visar sig vara bra nu!! Håller tummar och tår!!

Mattias À

12 Mar 2013 16:25

Tänker på dig Lari. Fortsätt kämpa!!!

Linda

12 Mar 2013 17:26

Du är så stark att man saknar ord! Vi kramphåller våra tummar att resultaten ska visa bra besked <3

Molly

12 Mar 2013 17:28

Lycka till och hoppas verkligen att det kommer positiva besked till veckan! Det förtjänar du, ett friskt och lyckligt liv med din fru och gulliga son!

Beem

12 Mar 2013 18:58

Fy för denna väntan på nya besked. Ovissheten måste vara fraktansvärt för dig och din familj. Det ser ju bra ut så jag tror på att resten också går bra.
Jag fortsättter att hålla tummarna - synd man bara har två haha.
En styrkekram till dig och din fina familj.


✫ Fru Eriksson

13 Mar 2013 10:57

Tänker på Er/Massor av Styrkekramar till Er

Anonym

13 Mar 2013 12:53

Sänder MÅNGA förhoppningsfulla tankar -att ALLT går B R A!

Kommentera

Publiceras ej