Vår första bröllopsdag!

11kommentarer

Bomullsbröllop, vår första bröllopsdag, det firade vi igår.
Som säkert många av er som följer min/vår resa vet, så gifte Elin och jag oss på sjukhussängen tre dagar efter att jag hade fått min diagnos om leukemi. Det var en enkel ceremoni och det var inget firande alls efter, och vi har inte haft nån chans att fira det hela pga alla behandlingar och liknande.
 
Men, nu när det blev vår första bröllopsdag, då hade jag bestämt mig för att vi skulle fira det hela. Jag har velat att Elin ska få en chans att slappna av lite och njuta, samtidigt som vi gör något tillsammans bara hon och jag.
Så, redan för ett par månader sen så började jag planera och fundera på vad vi skulle kunna hitta på, allt utan att Elin visste om något. Jag låg fortfarande på sjukhuset med min tarm-gvh och hoppades att jag skulle bli ok innan det var dags för att sätta mina planer i verket.
 
Efter lite hemliga samtal så hade jag bokat hotell och restaurang. Hotellnatt på Elite Knaust och middag på Invito.
Sen hade jag ordnat så att Elins syster skulle ta hand om Ludvig, så att vi fick vara barnfria, så vid lunch kom Hanna förbi för att fika lite och då sa jag till Elin att hon måste ju packa en väska till Ludvig, för han kommer följa med Hanna och vi kommer inte vara hemma ikväll.
 
Elin blev verkligen överraskad och hade inte anat något alls, utan vi hade pratat en massa om vad vi skulle äta under kvällen och att vi måste åka till bolaget för att köpa en liten flaska skumpa och handla lite god mat och jag spelade bara med och låtsades som inget. 
 
När Hanna och Ludvig hade åkt, så åt vi lite lunch, packade väskorna och åkte till stan och checkade in på Knaust.
På rummet stod det en flaska champagne på kylning och lite choklad som vi gottade oss på under tiden som vi gjorde oss redo för att gå ut och äta middag tillsammans för första gången på över ett års tid.
 
 
Efter att vi njutit av skumpan och gjort oss klara så gick vi ner till Invito.
 
Vi valde att äta en av deras trerättersmenyer och vi blev verkligen inte besvikna.
 
Förrätt: Capriolo – Löjrom från Kalix 
Kalixlöjrom, smörstekt bröd, västerbottenostcremé, picklad rödlök och ärtskott.
 
 
Huvudrätt: Filetto di manzo – Oxfilé tournedos 
Oxfilé, potatiskaka med västerbottenost, pancettachips och rödlöksmarmelad, saltbakade tomater och balsamicosky.
 
 
Efterrätt: Torta al cioccolato – Chokladtårta 
Chokladtårta med syrad grädde, espressoglass, rostad vitchoklad och färska bär.
 
 
Efter det här så var vi så mätta att vi rullade upp på rummet och slängde oss i säng och slötittade på film och bara myste på.
 
Det känns otroligt skönt att kunna gå ut och äta på restaurang igen och faktiskt vara bland folk, även om det kändes lite nervöst och oroligt för min del. Men, det gick ju bra även om jag idag är otroligt trött och sliten, men det hade jag räknat med.
 
(Min vackra underbara fru)
 
 (Jag fastnade tydligen på bild jag med)

11 kommentarer

Ulrica

21 Jul 2013 15:46

Grattis! Det där var ni verkligen värda båda två! Låter mycket gott och väldigt trevligt! Än en gång, grattis till första årsdagen! Det kommer många fler......

Kristina

21 Jul 2013 16:40

<3 <3

Carina

21 Jul 2013 16:44

Grattis till er båda =)

Gunilla

21 Jul 2013 17:01

Grattis till er!!!

jarmo salminen

21 Jul 2013 17:38

Helt underbart. Älskar er.

Solveig N-D

21 Jul 2013 19:51

ÅH så ROLIGT! Vilken härlig upplevelse för er!
Må det komma MÅNGA fantastiska dagar i era liv!
GRATTIS till er båda!

Nu när det känns HYFSAT vågar jag kanske peka på
vad gäller stavningen av Myeloisk....petitess!

elsa-marie nordin

22 Jul 2013 08:22

Hej..Mycket underbart för er...gör era kärleks middagar till er dag.....Mycket lycka till...

Beem

24 Jul 2013 20:34

Åhh så fantastiskt. Så glad jag blir för er skull.
Vilket fint mys du ordnat.
En stor grattiskram till er båda på 1-årsdagen.

Fru A.E

26 Jul 2013 09:31

Stort **GRATTIS** till Er båda & sicket myyyys :)
/Kram

Wiilow [Foto Tankar Känslor]

02 Aug 2013 03:04

Underbart ♥

Kus Gunilla Hansson

03 Oct 2013 23:21

Så underbart och Grattis till ett-årsdagen <3 !

Kommentera

Publiceras ej