Positivt besök i Umeå!

4kommentarer

Den här veckan har vi haft besök av min härliga lillasyster Edith, och dagen idag började med att jag klev upp vid 5 för att skjutsa henne till tåget så att hon kunde ta sig hemåt till Helsingfors igen.
Det har varit några dagar fulla av god mat och mys och en chans för oss alla att ta igen lite tid, för det var faktiskt ganska så exakt ett år sen vi sågs och då under helt andra omständigheter, precis dagarna efter att jag hade fått min diagnos.
 
(Ludvig fick umgås en massa med faster)
 
Nu fick vi chansen att umgås utanför sjukhuset och allihopa tillsammans.
 
Senare under dagen så var det dags för mig att åka till Umeå igen för ett läkarbesök och ångesten fanns där i bakgrunden igen som vanligt, men det har jag börjat vänja mig vid på något sätt ändå.
Jag kom upp i god tid och hann med att käka min lunch innan det var dags för veckans laddning av Octagam och sen läkarbesök.
 
Det visade sig att det blev ett riktigt bra läkarbesök där vi minskade ner på en del mediciner, och det bästa av allt tog bort Valcyten som jag har haft mot CMV-viruset som har härjat i min kropp. Det är en medicin jag har ätit sen jag blev utskriven och det är benmärgshämmande vilket gör att mina blodvärden inte riktigt vill komma igång, men nu när det är borta så hoppas vi att det ska kunna sätta fart igen.
 
Dessutom så glesas det ut på besöken till Umeå med en vecka till, så varannan vecka blir det besök i Umeå och dessutom bara provtagning en gång i veckan. Riktigt skönt att minska ner på alla sjukhusbesök!
 
En annan bra sak är att jag har fått klartecken att åka tåg till Umeå om jag vill, för nu så tar man bort den stora fördelen jag har haft med att alltid åka ensam på mina sjukresor upp till Umeå, och det innebär att när jag kommer åka i framtiden så kommer jag förmodligen åka med andra som skall till Umeå eller söderut från Umeå, och det innebär att det tar bra mycket längre tid att resa. 
Men, om jag får åka tåg då går det nästan snabbare än med bil och man kan slappna av på ett annat sätt, bara man hittar en vagn som inte har så mycket folk.
 
Små steg i taget... 
 
Lite bilder på maten vi ätit när syrran varit här:
 
      

4 kommentarer

Edith

31 Jul 2013 22:04

Det var underbart att vara tillsammans! Tack för allt <3 älskar er alla tre så himla mycket.

Svar: Tack detsamma syrran! Älskar dig med!
Lari Salminen

jarmo salminen

01 Aug 2013 05:54

Är så glad att ni fick vara tillsammans.

En flicka som är stark

07 Aug 2013 10:25

Vad skönt med färre sjukhusbesök!! Fortsätt att kämpa!

Carina M

07 Aug 2013 23:25

Underbart att höra! Förstår din lycka att få göra det som vi tar som självklart som exempelvis tågresor
och att träffa vänner! Skall ta med mig er styrka när jag kanske behöver den, är så imponerad! Styrkekramar till hela familjen!

Kommentera

Publiceras ej