Frisyr, ett år sen sist!

9kommentarer

Idag har jag fixat till frippan för första gången på ett år. Anledningen är ju enkel att jag inte har gjort det förrän nu, jag har inte haft något hår på skallen, men nu har det vuxit till sig!
 
Tänk vad man kan glädjas åt småsaker efter allt man gått igenom!
 
Lite roligt (tror jag) är att det är lite lockigt, antar att det kommer från min stamcellsdonator, eller så har det bara blivit så av sig själv.
Något som roar Elin mer är att jag har börjat bli gråhårig, speciellt vid öronen/tinningarna, för hon tycker ju att det ärr så läckert med lite grått hår. Jag får väl bjuda på det.
 
(Fortfarande svullen i ansiktet)

Jag sitter på patienthotellet i Umeå nu och väntar på att John Blund skall komma. Har tagit prover idag och träffat läkaren.
Allt ser bra ut, det man väntar på är att blodvärdena skall ta fart ordentligt. Idag hade trombocyterna sjunkit lite sen i torsdags, men fortfarande så håller de sig över gränsvärdet, så det behövdes ingen påfyllning.
Senaste chimerismen som togs för en vecka sen visade att det inte finns några av mina egna celler, så det är kanonbra
 

9 kommentarer

Eliisa

15 Jul 2013 20:19

Snygg! Och välkommen till gråa klubben! 😃

Svar: Haha, tack!
Lari Salminen

Anonym

15 Jul 2013 20:42

Sitter o läser din blogg , kom av en händelse in på den genom en vän på fb , har läst o gråtit o läst igen , styrka till dig <3 . Vill bara säga grattis på bröllopsdagen 20/7 . Ta hand om dig o din familj

Bettan

Svar: Tack så mycket för de orden!
Lari Salminen

Besse

15 Jul 2013 22:10

Är en av de tidiga änglarna och har sedan sidans start läst om er resa. Den inre styrka som kommer fram vid trauman är fantastisk, allt bara måste funka och på något vis, om än motigt, så gör det det.

Vilket berg ni bestiger tillsammans!

Min mamma fick efter sina cellgifter lockigt hår, lite får-aktiga lockar ;-)
Tyvärr försvann de allt eftersom och nu är hon spikrak! Lustigt och ingen kan svara oss på hur det fenomenet kommer sig.

Jag har anat att du funderar över cancerrisken för brandmän, är det ngt som tas på allvar av vård/arbetsgivare mm?

Må så gott och njut av sommaren!
Mvh Besse

Svar: Hej!Vad trevligt att du har följt oss från början!
Det kan ju vara så att det kommer lite lockar i början och sen så minskar det av efter ett tag, återstår att se hur det blir för mig.

Jodå, jag har tänkt en hel del på det där med cancerriskerna för brandmän och sjukvården har jag förstått inte sett någon sådan koppling, men däremot vet jag att många räddningstjänster kikar på dessa problem.

Jag själv hoppas på att få jobba med dessa frågor på mitt jobb sen.
Lari Salminen

Solveig

15 Jul 2013 22:31

Låter HOPPFULLT!

Lockigt hår är rätt vanligt då man tappat det av cytostatika...

Önskar Dig allt gott!

Anonym

16 Jul 2013 00:15

Fin i frisyr eller utan.Håller med Elin.De gråa tinningarnas charm.
Det yttre är lite roligt-den inre styrkan är ett löfte och allt annat får din kropp ,forskningen ,personalen och stödet ta hand om.Nu är det mort Norra eller Södra !Pusu

jarmo salminen

16 Jul 2013 09:08

Du ser riktigt bra ut, lockigt grått hår inte alls illa.
Toppen.

thinki.se

16 Jul 2013 17:52

Lockar är så fint. Gråa hår är bara charmigt och mycket hår har du juh.

Carina

15 Oct 2013 17:00

Så roligt att det går så bra för dig/er har följt er nu sedan allt började, hoppas verkligen att du blir 100% frisk och förblir så livet ut, lite skoj att håret förändras och säger som dom andra lite grått är bara charmigt.

välsignelse

16 Oct 2017 12:06

Jag heter välsignelse, jag kan inte förklara det här, men jag måste bara dela min glädje och lycka med världen, jag vet inte hur baba EGBO hjälpte mig att få tillbaka min man. Jag har varit frustrerad under de senaste 2 åren med mina två barn som bodde utan min man som överraskande lämnade hem med en tjej. En trogen dag kom en vän av mig och jag berättade för henne om situationen jag har varit med de senaste två åren, hon berättade sedan om Dr Egbo att han är en väldigt kraftfull man, i början ville jag aldrig tro på henne eftersom jag har spenderat mycket på olika ställen, men hon övertygade mig om att försöka, så jag hade inget val eftersom jag verkligen behöver min man tillbaka. Så vi kontaktade Dr Egbo som berättade allt jag behövde göra som jag tvivlade på. Men den största glädjen i mig idag är att Dr Egbo kunde ta med min man tillbaka till mig och nu lever vi lyckligt som aldrig tidigare. Tack till dig min underbara pappa.
snälla Om du har problem av något slag, rekommenderar jag dig att kontakta honom på hans privata email, [email protected]. tack så mycket herre det här är det enda sättet jag kan uppskatta dig och jag kommer alltid att berätta för världen om dig, tack så mycket sir.
han nämner också om andra problem som han kan lösa till människor i allmänhet som t.ex.
(1) Om du vill ha din ex tillbaka
(2) om du alltid har dåliga drömmar
(3) Du vill bli befordrad på ditt kontor.
(4) Du vill att kvinnor / män ska springa efter dig.
(5) Om du vill ha ett barn.
(6) Du vill vara rik på ditt företag
(7) Du vill knyta din man / fru för att vara
din för alltid.
(8) Om du behöver ekonomiskt stöd.
(9) Växtskydd
(10) Om du inte kan uppfylla din fru
sexlust på grund av eller
låg felaktighet.
(11) om din menstruation vägrar att komma
ut dagen det
anta eller överflöden.
(12) om ditt arbete vägrar att betala dig, folk
på grund av dig ETC. vänligen kontakta Baba för hjälp på [email protected]

Kommentera

Publiceras ej