Äntligen svar på benmärgen!

18kommentarer

Efter mycket om och men, så fick jag idag äntligen svaret på benmärgsprovet som togs vid enmånaderskontrollen. Vi hade ju redan fått ett svar på chimerismen som är rena blodprover, men jag har velat veta hur benmärgen såg ut med.
 
100% donatorceller
0% cancerceller
 

Precis det jag ville höra!
 
Det innebär att transplantationen har lyckats och fungerar hittillls, men det är mycket som kan hända på vägen ändå, men det här är en riktigt bra start!
 
Vad vi väntar på nu är att CMV-viruset skall ge med sig för att man skall kunna kontrollera den GVH jag har fått lite lättare. Igår tog man ett blodprov för att skicka till Stockholm för att kunna se om det är ett resistent virus jag fått, eller om man skall sätta in en annan medicinering.
 
Problemet är att GVH:n jag har fått på huden håller man under kontroll med hjälp av kortison, men för stora doser av kortison gör att CMV-viruset kan härja mer fritt. Så det är en balansgång det där.
 
Men, vi tar de goda nyheterna att transplantationen har gått som vi har hoppats och njuter av det istället!
 
aml, benmärgsprov, cancer, gvh, leukemi, stamcellstransplantation,

18 kommentarer

jarmo salminen

16 Jan 2013 12:18

Härliga nyheter och vilken fin bild.

Ritva

16 Jan 2013 12:24

Voi kun ihana kuva ja helpottava tieto!

Malin

16 Jan 2013 12:45

Duktig benmärg! ;) de bra nyheterna är supergött att läsa!!!! hoppas du snart får komma till hemmets lugna vrå och kära familjen!!

Susanne

16 Jan 2013 13:07

Hurra!!! Gud vad härligt! Inte utan att man fick en liten glädjetår i ögat när man läste! :D Sänder friska starka tankar er väg å håller tummar å tår allt vad jag kan för fortsatt bättring!!!! :)

Anonym

16 Jan 2013 13:20

Kärleksblickar <3

Therese, Märta och Johan

16 Jan 2013 13:37

Vilken tur att Tobiasregistret finns och att det finns de som vill donera! Härligt att höra så glada nyheter... Kram kram

Beem

16 Jan 2013 13:56

Vilken härlig nyhet. Alla små steg leder framåt till ett friskare liv.
Jag blir tårögd då jag ser bilden på dig och din son.
Så mycket kärlek ser jag i bilden.

✫ Fru Eriksson

16 Jan 2013 15:54

Goda nyheter & så vackert foto,mycket Kärlek & det är inte utan att tårar kommer /Kram på Er

Björn Sperring

16 Jan 2013 16:57

Kanon. Hoppas allt ska bli bra!!!!!

Linda

16 Jan 2013 18:07

Åh Larg!! Så skönt att höra, vilken start! Fin bild på fina gossar :D

Eliisa

16 Jan 2013 19:09

Ahh vad harligt! Blogga garna fler foton! Puss alskling!

Johanna

16 Jan 2013 20:29

Härligt och vilken underbar bild!

Carina

16 Jan 2013 21:03

Härligt att höra =)

Inger Maryissa

16 Jan 2013 22:05

Vad skönt med detta svar att det gått bra med transplantationen
och håller tummarna för hårt för att CMV-viruset ger med sig snart
Söt bild med dig och din lille son
kram

Veronica

18 Jan 2013 06:32

Vilken underbar läsning på morgonkvisten. Hurra och heja donatorcellerna!
Jag hoppas att du snart piggar på dig och att ni får åka hem till erat eget.

Izabella

19 Jan 2013 09:19

Härligt att läsa att det går åt rätt håll för dig och därmed för hela familjen!

julia

19 Jan 2013 10:59

Vad härligt att läsa!

Kinga

01 Feb 2013 21:57

Jag är väldigt glad för din skull Lari! Jag kunde inte tro mina ögon när jag såg meddelandet på designadinblogg. Jag har hållt tummarna och hoppats på det bästa för din skull. Jag är inte så bra på det där med ord... Men ville bara du skulle veta det. Nu kan livet börja med din fruga och son.

All lycka

Kommentera

Publiceras ej