Att fylla ett, fastän man egentligen är 37...

6kommentarer

 
Idag är det exakt ett år sen jag fick mina nya stamceller, ett år sen då jag fick en andra chans att leva mitt liv.
 
Jag kommer ihåg en hel del från den dagen, det var en otroligt lång dag med lång väntan och framförallt en spänd förväntan på om Åsa som var min transplantationskoordinator skulle hinna tillbaka i tid innan den här dagen var slut, för det var viktigt för mig att få mina stamceller just den här dagen av den enkla anledningen att det inte kunde bli fel med tanke på att det är Finland självständighetsdag idag, sjätte december.
 
För att göra spänning ännu större så var det snöstorm och inte alls säkert om de skulle komma med planet, men med tjugo minuter till godo så påbörjades transplantationen.
 
Nu har det gått ett år och nästan ett och ett halvt år sen jag blev sjuk och det är ett år som har varit fyllt av glädje, sorg, tårar, hopp, förtvivlan, spänning och massor av kärlek. Det har även varit en lång lång kamp för att ta sig igenom alla komplikationer på vägen.
 
Men, trots allt så sitter jag här i vårt nya radhus, med ett levande ljus tänt i fönstret för att hylla mitt födelseland och de som kämpat för Finlands självständighet.
 
Det finns alltid saker som skulle kunna vara bättre, men jag är så lyckligt lottad som har det jag har, så jag kan verkligen inte klaga över något.
 
Så, grattis till Finland och alla finnar, och ett stort grattis till mig själv på min ettårsdag!
 
 

6 kommentarer

jarmo salminen

06 Dec 2013 20:14

Du är en kämpe med riktig finsk SISU. Är så stolt att ha en påg som dig. Älskar dig.

Fru A.E

07 Dec 2013 10:22

Säger man **Grattis** ...
Ja jag gör det & Kramar om :)

Gudrun Wikman

07 Dec 2013 11:23

Ja, verkligen ett stort grattis till dig! Kram

Elisabeth Nordgaard

07 Dec 2013 12:39

Ett stort grattis till en levnadsglad kille. Kramar

Carina

08 Dec 2013 19:34

En stor dag!!!! Grattis till er // Carina

Izabella

14 Dec 2013 09:45

Du är en riktigt kämpe och det är roligt att läsa att du mår bra och att ni har det bra i ert nya radhus! Grattis till dig och till din familj!

Kommentera

Publiceras ej