Det här är jag!

6kommentarer

Fjärde januari 1976 föddes en liten grabb i Helsingfors. Den grabben är jag, Lari Salminen, numera lite mer än bara en liten grabb.
 
Äkta man till min underbara hustru Elin, far till Ludvig som föddes sjunde februari 2012, brandman på Medelpads räddningstjänstförbund och drabbad av cancer (akut myeolisk leukemi, AML).
 
 
Livet har tagit många olika vändor i mitt liv och det har funnits toppar och dalar, motgångar och medgångar, glädje och sorg.
Allt detta har format mig till den man jag är idag och jag anser att allt i livet har en mening, nämligen att forma oss till unika människor. 
 
På den här bloggen kommer du att läsa framförallt om min resa och kamp för att klara av att besegra den cancer som jag drabbats av, men även om hur resan efter cancern kommer att vara.
Jag hoppas att det kan vara till hjälp för andra som drabbas av cancer, och framförallt de som får diagnosen AML att läsa om min resa genom denna hemska sjukdom.
 
Mitt mål är att uppdatera så mycket som möjligt, men allt handlar om hur pass mycket jag orkar. Det finns bra dagar och sämre dagar då orken inte alltid är så hög, då gäller det att prioritera i livet.
 
 
aml, cancer,

6 kommentarer

jarmo salminen

24 Nov 2012 15:52

Kära Lari,
läste vad du har skrivit med tårar i ögonen, visst är det omöjligt att förstå, att svara på frågan varför, svaret kommer senare kanske i en form eller annan
men allt i vårt liv har en mening, eller har det ?
Som din pappa hade jag gärna tagit allt du har fått bära på på mig själv, det hade varit mera rättvist men du kommer att klara detta och allt annat, jag vet det, det skall bara gå så. Du är en så fin pojk och en fin pappa och man till Elin. Hoppas du orkar skriva om din kamp, det kommer att hjälpa alla andra som drabbas av denna hemska sjukdom.
Jag älskar dig min son, hoppas kärleken som alla känner för dig hjälper dig på den här resan.

Svar: Ja pappa, frågorna är många, men allt har en mening, det är jag säker på!Vi ska ta oss igenom allt det här och sen kommer livet le mot oss istället.
Älskar dig med!
Lari Salminen

Anne

24 Nov 2012 23:52

Tänker verkligen mycket på er Lari & Elin och er fina lille son! /Elin hälsa din syster Hanna.

thinki.se

25 Nov 2012 09:03

Ni är så fina tillsammans!

☆ Fru Eriksson

28 Nov 2012 10:20

Ni är så fina ♥ ...
/Kram till Er

Klara

01 Dec 2012 21:43

hittade hit via...det har jag glömt...blev bara helt tagen av din historia!
vilken fin familj du har!! det utstrålar så mycket kärlek om er...och er son, vilken liten solstråle!

du känner inte mej och jag känner inte dej men empati och omtanke känner inte av hur väl man känner varandra...
jag hoppas av hela mitt hjärta att ni tillsammans klarar av detta och kan få flytta till huset vid sjön och dricka ert morgonkaffe på verandan!

ta hand om dej!
Styrkekramar Klara

Svar: Tack så mycket för din fina kommentar!Man behöver verkligen inte känna varandra för att kunna känna empati och omtanke, utan det har ju att göra med hur man är som person.
När vi har det tufft och humöret svänger, då fokuserar vi på framtiden istället och det som driver oss framåt!
Lari Salminen

Y

01 Dec 2012 23:32

Hej.
Fick tårar i ögonen när jag läste genom dina inlägg och hoppas från djupet av mitt hjärta att du blir frisk snarast. Kick that cancers ass!!!

Kram
Y

Svar: Tack så mycket för din kommentar!
Lari Salminen

Kommentera

Publiceras ej