Att känna sig frisk men vara sjuk

15kommentarer

En sak som verkligen känns konstig nu innan jag skall till Umeå för att transplanteras, det är fenomenet att jag just nu känner mig jäkligt frisk.
 
Alla mina värden har gått upp och jag har ett immunförsvar som närmar sig en "normal frisk" person och det innebär ju att jag kan gå i affärer, kramas med Ludvig och Elin och äta vanlig mat utan att behöva tänka mig för så mycket.
 
Men, jag är ju egentligen sjuk, riktigt sjuk utan att känna mig sjuk. DET är en riktigt underlig känsla.
 
En del i mig undrar varför vi ska behöva åka till Umeå om ett par dagar när jag känner mig så här pigg och frisk, men en bra mycket större del i mig vet att jag måste åka för att kunna bli frisk.
 
Berg och dalbanan som man åker på med den här sjukdomen är värre än någon karusell jag någonsin åkt, det går upp, det går ner och till höger och vänster, men någonstans kommer det ta slut!
 
Men, först är det en vända till med cellgifter då jag kommer bli "sjuk" igen och sedan blir det nya stamceller som kommer göra mig än mer "sjuk" fast ändå frisk i slutändan... ja, som sagt, det är en ordentlig berg och dalbana!
aml, leukemi, tankar,

15 kommentarer

Jenny Mahlberg

25 Nov 2012 15:45

PRECIS så där kände jag också. Man är ju frisk. Varför ska man upp dit då och göra sig sjuk igen?
Karusellen kommer fortsätta. I flera år. Man får nog aldrig kliva av känns det som.

thinki.se

25 Nov 2012 16:02

Det är fantastiskt ändå att utvecklingen har kommit så långt som den har. Jag visste inte så mycket om detta innan jag började följa dig.
Glad du startade denna bloggen.

Sofia - FOTO

25 Nov 2012 17:02

Sv: Ja, det ska man nog men jag är så ivrig så bäst att börja baka nu, bakar säkert ännu mer vid lucia då dom här är slut (A) :) Hihi

Jag måste bara fråga.. Är det du som har designadinblogg.se?!! :)

Inger Maryissa

25 Nov 2012 17:31

Kan tänka mig du haft det jobbigt och även har en jobbig tid framför dig
tänker på dig och håller tummarna för att du snart blir stark och frisk igen.
och hoppas att behandlingarna inte blir alltför jobbiga.
kramar

Siri

25 Nov 2012 17:54

Oj när jag såg inlägget på DDB om något med cancer fick jag nästan en chock. Att du som alltid funnits som en ledande hand i bloggdesignandet för mig. Har fått cancer. Jag gick in på den här bloggen och jag har läst alla dina inlägg. Jag blir väldigt rörd och jag lider med dig. Tänk, det kan verkligen hända vem som helst.
Jag önskar dig all lycka i världen.
/ Siri

Emelie

25 Nov 2012 18:02

Om jag har haft problem med bloggen så har jag alltid klickat in på din blogg och letat svar och blev ganska ställd när jag efter en stunds klickande insåg att du hade fått cancer! Jag började klicka in på massa tidningar och hemsidor och började nästan gråta för allt dina vänner+arbetskamrater gjort för dig/er, vilka riktiga änglar!
Hoppas erat hus blir fint och att du blir frisk snart!

Lycka till med allt! / En tårögd bloggläsare

Lennart Pettersson

25 Nov 2012 18:37

Hej!
Har också drabbats av cancer - en elakartad tumör i halsen. Jag gav mig fan på att klara av den. Sju veckors strålbehandling, ett halvårs sjukskrivning och sedan var jag hyfsat okej. Men, människa, vad trött jag blev efter tre-fyra veckors strålning. Jag klarade av det, jag kom tillbaka och idag - tio år senare har jag lite problem med slemhinnor som strålades sönder och samman, tandlagningar som inte ville fortsätta finnas i min mun, men jag lever ett bra liv idag. Det kommer du också att göra!

Jeanette Svensson

25 Nov 2012 19:07

Underbart att läsa att du efter omständigheterna mår bra. Kämpå på till 100%

Sofia - FOTO

25 Nov 2012 19:19

Sv: Okej, men sånt får man göra ibland! :)

Sarah Malky

25 Nov 2012 23:32

Ska be för dig.

Svar: Tack för det!
Lari Salminen

jarmo salminen

26 Nov 2012 08:42

Jag kan förstå din känsla Lari även om inte riktigt, lycka till, det hela blir en bra julklapp och födelsedagspresent till dig och hela familjen.
Jag är med dig hela vägen.
Pappa

Svar: Ja helt klart... det kan bara bli bättre nästa år!
Lari Salminen

Tuula Stålnacke

26 Nov 2012 16:48

Lycka till Lari. You are gona make it
Tänker på er
Tuula

Svar: Tack Tuula!
Lari Salminen

Isabell

27 Nov 2012 12:29

Lycka till Lari, håller tummarna för dig!
Kämpa på!

Svar: Tack tack!
Lari Salminen

Mirre

30 Nov 2012 13:29

ETT STORT LYCKA TILL!
jag själv har reumatism och har det också som en bergochdalbana, sjukt jobbigt, men då tänker jag på dom som har det värre och skickar en hälsning till dom <3
Ps. såklart att du ska nr 6 i min julkalender, kram :)

Svar: Usch, ja det kan inte vara lätt med reumatism heller...
Kram!
Lari Salminen

Angelica

05 Dec 2012 15:05

Jag visste inte riktigt vilket inlägg att kommentera under. Bara så tårögd! Så starkt av dig att skriva om din resa, du skriver så väldigt fint. Jag ska fortsätta läsa och följa här. Din positiva inställning till livet gör halva jobbet, fortsätt så. Stor kram och vilken ljuvlig liten familj du har.

Svar: Det är viktigt för mig att skriva av mig och att få dela med mig, det är dock ändå en resa som alldeles för många måste genomgå.Sen är det bara härligt om man kan påverka andra med på något positivt sätt!
Lari Salminen

Kommentera

Publiceras ej