God fortsättning

51kommentarer

Ja, julen är förbi och det blir en jul jag nog aldrig kommer glömma, men som jag så gärna skulle glömma ändå, för det var inte någon höjdare till jul.
 
Efter att haft natten med hallucinationer så har problemen fortsatt för mig. Hög feber och problem med kissandet, samt en stor klump i halsen som irriterar kräkreflexen och sen mycket slem, det har gjort att det varit svårt att sova och få vila ordentligt.
 
På julafton så var iaf mina älskade Elin och Ludvig här och hälsade på mig, och vi tittade på Kalle tillsammans och öppnade lite paket vi hade fått från nära och kära.
 
 
Men, känslorna låg verkligen utanpå för mig och jag bröt ihop några gånger och grät floder, dels över hela den här situationen vi har hamnat i och att man mår som man mår, men sen så blev det så påtagligt när man fick vackra klappar och hälsningar från sina nära.
 
Skönt att Elin var här då, så man fick lite stöttning, även om personalen här är väldigt stöttande med, men det är inte samma sak som att få ha sin älskade nära.
 
Ja, som sagt... en jul som jag helst inte vill minnas, men den kommer nog följa med i minnet ändå som så mycket annat på den här hemska resan.
 
Det jag lider mest av nu är kissandet som är ett resultat av cellgifterna jag fick. Mina urinvägar är så pass skadade att signalen som skickas från urinblåsan när det är dags att kissa inte riktigt fungerar som den skall, utan den skickar ut signaler nästan kostant att jag är kissnödig.
När det är som värst kissar jag varje kvart och det här påverkar givetvis allt från humör, till sömn och ork.
Men, som med så mycket annat är det bara att vänta på att det ska vända.
 
Något som däremot är väldigt positivt är att alla mina värden har stigit ordentligt. De vita blodkropparna har kommit igång rejält och även de neutrofila har stigit till värden som börjar närma sig ett "normalvärde", men det kommer fortfarande ta tid innan allt börjar funka som det ska.
 
Men det innebär iaf att de nya stamcellerna har hittat rätt och att de börjat jobba för att läka min kropp allteftersom.
 
Vi har haft som förhoppning att jag skall få åka hem innan min födelsedag (4/1) men jag tror nog att vi börjat släppa den tanken med tanke på hur mitt mående har varit senaste tiden, men man vet ju aldrig, saker kan gå snabbt.
 
Slutligen, ett gigantiskt stort tack för alla kommentarer jag har fått här. Tyvärr så har jag inte haft orken att svara på de senaste, så ni som hoppas på ett svar, ni får försöka klara er... =)
Umeå, cellgifter, familj, julafton, leukemi,

51 kommentarer

Pia

27 Dec 2012 18:58

Ord känns överflödiga med tanke på ditt mående så jag skickar en stor varm kram istället och håller om dej en stund i tanken för att skänka lite tröst och styrka.

Susanne

27 Dec 2012 19:01

En god fortsättning är verkligen vad jag önskar dig! Så skönt att stamcellerna verkar göra sitt i alla fall! Hoppas det vänder rejält nu, snart!!!

ylva svennberg

27 Dec 2012 19:29

Skickar en stor styrkekram! Håller båda mina tummar för dig! Kram!

Ina

27 Dec 2012 19:39

Håller alla tummar och tår att ni får en god fortsättning och att det fortsätter gå åt rätt håll. Håller även en extra tumme att du ska få komma hem till din födelsedag! Styrkekramar till dig och de dina!!

Elin Lewintus

27 Dec 2012 20:14

Kram till dig och din familj Lari. Ni har funnits i mina tankar hela julen.

Året som kommer SKA bli så mycket bättre än det som gick!

Kramar i massor

Beem

27 Dec 2012 20:31

Jag förstår att julafton blev jobbig. Det är en speciell kväll på många sätt. Tur du har dina fina familj hos dig. Att titta på Kalle med en fin liten Ludvig är nog en riktig guldstund.
Så fantastiskt att höra att dina värden stiger.

Skickar en stor kram med hopp om att det ska bli bättre och bättre nu.

Nikki

27 Dec 2012 20:35

God fortsättning! Du är en kämpe!!

Jenny Mahlberg

27 Dec 2012 20:59

Den här julen kommer du bära med dig bra länge, kanske för alltid. Den kommer påminna dig om hur orättvist livet kan vara, men den kommer också att påminna om små härliga stunder som ni har där på sjukhuset. Det mesta är pest och pina, men att få sitta och titta på Kalle Anka med sin fru och sin son kan få lite av pesten och pinan att blekna.
Nästa jul kommer bli så mycket bättre. Då tar ni igen allt.
Stor kram!

Ulrika

27 Dec 2012 22:16

...nu var det skönt med en uppdatering, har varit lite orolig! Ledsen att Du mått så dåligt men så skönt att värdena ser bra ut - härligt. Förstår att Ni sörjer den "förlorade" julen med tanke på att det är Ludvigs första. Tur att det finns så mycket mer att fira framöver..:) Kramar om er alla.

thinki.se

27 Dec 2012 22:18

Du ska inte känna att du behöver besvara oss alla här ute. Vi är så tacksamma för dina livstecken som du ger oss såhär. Sicket elände med dessa biverkningar! Hoppas kisseriet rättar till sig snart. Varje kvart är juh som att du får lägga all energi på det liksom...

Tankar och kraamar till dig och familjen!

Veronica

28 Dec 2012 00:21

Heja stamcellerna! Det var härligt att läsa att värdena börjar gå åt rätt håll.
Jag hoppas att måendet följer efter väldigt snart så att du kan njuta av Elin och Ludvig och dig själv såklart.

Sedan håller jag med thinki.se. Jag tror inte att någon "förväntar" sig svar. Vi skriver ju här för att visa att vi läst och att ni finns i våra tankar. Det räcker bra så!

Denice

28 Dec 2012 02:57

Fin blogg!

✫ Fru Eriksson

28 Dec 2012 10:33

Förstår att det är tufft & mina ögon tåras ...
Lämnar stora styrke-kryis-tröste kramar till Er alla & Gläds att dina värden stiger!

Pst...Du behöver inte svara tänk inte på det!

Izabella

28 Dec 2012 19:07

Det var bra att du kunde tillbringa tid med din familj mitt i allt det svåra. Nära och kära är den bästa medicinen som finns, det är de som ger kraft och ork när det är riktigt jobbigt. Håll ut och kämpa på, bättre tider väntar!

Solveig

28 Dec 2012 21:51

Livets problem bli SMÅ då jag följer Din KAMP!
MÅNGA önskningar om SNAR bättring!

klara

28 Dec 2012 22:47

skönt att du fick umgås med dina kära en dag som julafton!
tänk inte på att du måste svara, det är bara en bonus :-) hoppas du får sova bättre i natt!
kram

Sara

28 Dec 2012 22:53

Alla mina tankar går till dig och din familj. Kram Sara

Katarina

29 Dec 2012 00:58

Sänder en extra tanke till dig. Livet får vara upp och ner och känslorna får vara på utsidan ibland. Det är faktiskt jädrigt jobbigt att leva. Och otroligt underbart!
Kram

Wiilow [Foto Tankar Känslor]

29 Dec 2012 01:53

Jag blev glad när jag läste att det är på väg att bli normala värden :)
Men gisses, be INTE om ursäkt att du inte svarat på de senaste kommentarerna.
Ledsen blev jag att du har det jobbigt såklart, men det är som du säger att det efter väntan kan Blir bättre igen.
Elin och ludvig har en stark man och far.

KÄMPA VIDARE

Malin

29 Dec 2012 10:04

Stora styrkekramar till Dig och Din familj!

Jennie

29 Dec 2012 11:01

Kämpa på Lari! Tänker ofta på dig & Elin, och hur hårt livet slår mot er. Du har alltid varit så positiv, håll kvar i det. Massor med styrkekramar från en gammal gymnasiekompis!/ Jennie Andersson

Tilde

29 Dec 2012 11:41

Jag önskar dig all lycka i framtiden! hoppas du blir frisk snart! Kram

Lena

29 Dec 2012 11:46

Ikke vanskelig å forstå at du at er sliten, kjære deg...ikke skal du tenke på at du MÅ svare på kommentarer!!!
Håper det blir bedre for deg snart og at verdiene begynner å stige...DET liker vi!!
Om du ikke kommer hjem til 4 jan, så begynner du iallefall året med fine verdier, DET er noe å juble over!!!

Tenker på deg skal du vite :-)

Henke M

29 Dec 2012 16:38

Läser ofta det du skriver men skriver själv sällan. Här kommer några varma tankar från Lund såhär inför det nya året.

En tjej från finland.

29 Dec 2012 23:42

Hej jag hoppas med allt gott att du klarar dig , hade själv leukemi som liten och var svårt sjuk låg flera år på sjukhus firade bland annat mina födelsedagar ,julen, och allt möjligt där minns hur man längtade hem till mamma och pappa som var 90 kilometer i från mig ..Jag klarade mig undan sjukdomen men var nära på att dö nog , och nu vill jag ge mina styrke kramar till dig och du ska kämpa vidare som jag gjord, hur allt känns hopplöst och meningslöst så är det att kämpa vidare ! Vet hur det är att sitta dag ut och dag in på ett sjukhus där allt ser mörkt och grått ut , kan inte träffa sina vänner så mycket ? och bara gå om kring me en massa sladdar på sin kropp som e obekväma och besvärliga ! kan känna dit medlinade i mig själv,men du måst kämpa och inte ge upp ! Nu är jag 15 år gammal och mår bra fast jag fick sedan vissa symtomer efter sjukdomen blev efter i rätt så mycket med dagis och skola och sånt och hamnade sendan på en special klass, har svårt med läsning och skriving ,men jag måste väll själv tacka att jag lever denna dag ! Och älskar att njuta av mitt såkallade nya liv efter sjukdomen ,och hoppas du kan se det goda i stället för det sura ,, Känner inte dig och du känner inte mig och som sakt är jag inte från sverige , Men efter som jag har haft det vet jag hur du känner det // vänliga hälsningar från en finlandsvensk flicka !! KRAM <3

Beem

30 Dec 2012 12:58

Tänker på dig och din familj.
Styrkekramar i massor.

Annette Forslund

30 Dec 2012 14:52

God fortsättning
Varma kramar till dig och din familj.
Ser fram emot ett nytt år...2013 blir du starkare och starkare.
Tänker på dig.
Annette.

Wilma

30 Dec 2012 15:03

Krya på dig!

isabelle

31 Dec 2012 14:35

<3

Beem

01 Jan 2013 12:03

Gott Nytt År

Carita Liljendahl

01 Jan 2013 18:05

Ett så personligt och känsligt skrivet inlägg. Förstår att du inte orkar svara på alla kommentarer men hoppas de ger dig styrka ändå.
Och hoppas att allt vänder till det bättre för dig och din familj det här året. Kram!

Sofia

01 Jan 2013 21:00

Kärlek till dig ♥

elin stridh

01 Jan 2013 23:38

Gott nytt år :)

✫ Fru Eriksson

02 Jan 2013 10:10

***Gott Nytt År***
/Kram

Maria Eliasson

02 Jan 2013 11:53

Hittade hit först idag, men jag har läst om dig i tidningen bla. Vill önska dig och din familj all lycka, och att du under 2013 ska få uppleva massor av positiva besked på din väg till att bli frisk. Gott Nytt år, Kram från Maria

Simon Öder

02 Jan 2013 12:02

Hejsan, jag håller båda tummarna på att du blir bättre. Tänker på dig och din familj!
Hoppas att du snart blir frisk, och att 2013 blir ett grymt år för dig! :)

Beem

03 Jan 2013 13:15

Tänker på dig och din familj.
Jag hoppas så att du ska börja må bättre.

jarmo salminen

04 Jan 2013 08:54

Ja du grabben, visst har du fått lida mycket och man frågar sig varför du, finaste pojken i hela världen ?
Nu börjar allt se bättre ut och vänta bara snart busar du med din kära Ludde och får njuta med din kära Elin och snart är det sommar och då skall vi fira tillsammans hela familjen. 2013 blir ett bra år, älskar dig.

Solveig

04 Jan 2013 10:06

GRATTIS! För visst ÄR det i dag DU fyller år?
Kan bara HOPPAS att allt går åt det BÄTTRE hållet!

✫ Fru Eriksson

04 Jan 2013 11:50

Hjärtliga Grattiskramar från mig på din födelsedag!

thinki.se

04 Jan 2013 12:35

Varmaste grattis kraamar, tankar och styrka på din födelsedag!

Beem

04 Jan 2013 14:28

Grattis på födelsedagen.
Jag hoppas du får en bra dag.

MissLie - Fucked up

04 Jan 2013 15:09

Fortsätt kämpa. Tillsammans är ni starka! :) Styrkekramar till er! :)

Annette Forslund

04 Jan 2013 16:07

Grattiskramar från Skåne!!

Jennie Andersson

04 Jan 2013 16:27

Stort grattis på födelsedagen !! Kram, Jennie.

Lena

04 Jan 2013 20:26

Stort GRATTIS på födelsedagen Lari!
Hoppas att du haft en bra dag tillsammans med Elin o Ludvig.
Hoppas vi ses snart!

Kram!

Anders Eriksson

04 Jan 2013 22:35

Grattis på födelsedagen. Hoppas att den trots omständigheterna varit bra. Jag önskar dig all lycka och massor med energi i tillfrisknandet så att du och din familj får det bra tillsammans. Kämpa.

Malin

04 Jan 2013 22:41

Grattis Lari och gott nytt år! Ett nytt år har börjat. Kicka nu 2012 s ass och gasa in i 2013 med tjurskallen först.

Beem

06 Jan 2013 13:34

Tittar bara in för att säga hej.
Jag tänker på dig och din familj.

Emmy

07 Jan 2013 22:27

Du är inte ensam i kampen. Vi tänker på dig! Krya på dig.

Filippa

10 Jan 2013 17:23

Varf;r, varf;r varf;r får en del människor gå igenom det som du g;r nu? En fråga som aldrig kan bli besvarad, f;rstås.. men du är otroligt stark. Jag vet verkligen inte hur det är f;r dig, men det känns så vidrigt att bara titta på utan att kunna g;ra nånting.

Du ska klara det igenom det här !!!!

Kommentera

Publiceras ej