Cirkeln sluts...

10kommentarer

Jag sitter just nu på tåget hem från Umeå. 
När jag tittar ut genom fönstret susar världen förbi...

Idag är dagen som jag har väntat på väldigt länge. Idag tog min läkare beslutet att ta bort mina sista mediciner. 

Ända sen jag fick komma hem för nåt år sedan har jag sagt att jag inte kommer att kunna känna mig frisk förrän jag är medicinfri.

Nu sitter jag här på tåget hem med det beslutet från läkaren och det känns...skrämmande! 

I snart tre års tid har leukemin varit en jobbig, påträngande och oinbjuden gäst hos mig och min familj.
Cancern har blivit en del av vardagen för oss och framförallt för mig. Den har tagit plats och stulit energi.

Nu ska den städas ut likt julen städas ut på tjugonde dag Knut. 

Men jag kommer behöva tid för att smälta det här och låta det sjunka in innan jag verkligen kan förstå att cancern har blivit utkastad ifrån vårt hem. 

Blir livet som innan nu?
Nä, jag tror att det alltid kommer vara livet innan cancern och livet efter cancern.

Livet förändrades och jag förändrades. Förhoppningsvis till det bättre! 

En sak är iaf säker och det är att jag är oerhört tacksam över att jag kan sitta här på tåget på väg hem till min älskade familj och titta ut genom fönstret och se världen susa förbi. 

Cirkeln sluts men tar en ny bana... Tids nog!

10 kommentarer

Anonym

27 Mar 2015 22:04

Blir jätteglad o rörd till tårar när jag läser ditt inlägg.Önskar dig, Elin o fina Ludvig all lycka!!

Anonym

27 Mar 2015 22:05

Glömde skriva avsändare....Nadja, skåningen☺

Svar: Tack Nadja. Du har varit en stor del av allt du med. Helt underbar när man verkligen behövde lyftas upp igen.
Lari Salminen

Jennifer

30 Mar 2015 16:53

Vilket härligt inlägg! Jag förstår att det måste kännas lite läskigt samtidigt som helt fantastiskt. Jag önskar dig all lycka till, god hälsa och glädje framöver.
Jag hamnade här genom vår grupp på fb, jag ska läsa lite bakåt i tiden vid tillfälle. Själv transplanterades jag i Juli 2015 och har väl en tid kvar med medicinering. Jag känner mig rätt bra kroppsligt, värre är det med hjärnan, jag känner mig trögfattad och glömsk :(. Det tar sig väl det också med tiden?

Elin Sharew, Tarikus fru

01 Apr 2015 16:10

Hej Lari och TACK, både för detta inlägg och (framför allt) att du kom och hälsade på Tariku förra veckan. Han hälsar att han blev otroligt uppmuntrad! Viktigt med någon som verkligen kan förstå hur det är. Allt gott till dig och din familj, hoppas vi kan ses någon gång i framtiden!

thinki.se

02 Apr 2015 15:32

Helt fantastisk hur denna historia blev. Så oerhört glad för dig och din familj.
Glad påsk på er!

Fru A.E

10 May 2015 13:35

Sent om sidor,Lari men....
Så underbart,önskar dig/er all lycka & allt gott i livet!

Lanja - www.lanjas.com

09 Jun 2015 20:53

grattis : )

Sara ~ Candis

26 Oct 2015 13:00

Fantastiskt :D

Rebecca

08 Apr 2016 22:22

Hej! När jag var ny med blogg för tio år sedan så lärde du mig allt om HTML och design, är så otroligt tacksam! Startade upp en ny blogg nyligen och ville då fräscha upp minnet och gick in på DNB, och blev så otroligt ledsen över att se att du har kämpat mot cancer. Är glad att höra att du vann kampen, grattis!

Massa lyckönskningar!
Rebecca

NL

12 Jun 2016 20:00

Härligt att läsa!
Visst ändras livet av AML, men jag hoppas att jag blivit en bättre människa, man, pappa,kollega...tack vara min ökenvandring till dödsskuggans dal.
Resan har varit lika underbart som skrämmande och precis som dig är jag mycket tacksam att få fortfarande vara med i världen!

Lycka till i din fortsatta resa!

Nick

Kommentera

Publiceras ej