Två år sen...

8kommentarer

Idag är det två år sen jag fick min diagnos. Två år sen så hade jag den jobbigaste dagen i mitt liv.
 
Men, trots allt man har gått igenom, och att man faktiskt var dödligt sjuk så sitter jag här idag och kan skriva detta inlägg.
 
Det är en helt galen tid som har varit och man har gått igenom så mycket under de här två åren som är ofattbart när man väl tänker på det.
 
Jag har inte så himla mycket att säga om att det är två år sen egentligen mer än att jag är fruktansvärt glad över att jag lever idag och mår så oförskämt bra som jag faktiskt gör.
 
Det finns inte en chans att jag skulle klarat av den här resan utan det stöd som jag har fått...
Ett stort tack till...
 
Min underbara fru Elin
Min son Ludvig
Alla släkt
Mattias, Märtha och Mats
Alla mina vänner
Alla kollegor på jobbet
Alla underbara änglar på Laris änglar som har stöttat och hjälpt till på alla sätt och vis.
 
Sen ett extra stort tack till min hemlige donator som faktiskt är den största anledningen till att jag lever idag!
 
 

8 kommentarer

Anonym

17 Jul 2014 16:54

Härligt att höra att du mår bra, jag har donerat benmärg en gång det var till min bror men det gick inte vägen han gick bort för sju år sen.
I leukemi dom första dygnen efter transplantationen mådde han bara bättre och bättre men sen tillstötte en infektion som inte gick att stoppa.
Jag registrerade mig som donator direkt när jag lämnade benmärgen första gången.
Hoppas att det går dig väl hälsningar Christer Eriksson

Camilla

17 Jul 2014 22:11

<3

Lena

17 Jul 2014 23:50

Förstår att dagen i dag ger många jobbiga minnen! Usch vad du och Elin och Ludvig fått gå igenom! Jag är sååå glad för din och er skull, att du är pigg, du blir starkare för varje dag och vi får njuta av Elin på jobbet :)
Ha en fortsatt bra sommar!
Kram!!!!

thinki.se

20 Jul 2014 14:48

Jag är så glad att det har gått så bra för dig. Det ger hopp för många med tanke på hur dålig du faktiskt var!
Ha en fortsatt härlig sommar! Min semester börjar i morgon! Så himla gott!

Fru A.E

22 Jul 2014 20:08

Förstår att denna dag känns i själ & hjärta....
Härligt att det gått så bra för dig/er

/Kram
Pst...Nu har vi haft Rock mot Cancer här i Hjo Hela 60.000:- blev insamlat denna gång till Barncancerfonden :)

LIENE

06 Sep 2014 15:22

Vilken kämpe du är! Är så glad att du lever :D

Clara

07 Sep 2014 17:18

Blir så glad då jag läser detta. Brukade använda Designa din blogg ett tag, och gled på så sätt in på den här bloggen. Bloggen gav mig en tanketställare om att katastrofen alltid finns i bakgrunden, att diagnoser/olyckor kan slå ner som en blixt; att man ska vara glad som kan leva ett friskt liv...

Kajsa-Stina

07 Sep 2014 20:51

Åh jag blir så rörd av din historia. Vet själv vilket helvete cancer är. Min pappa blev nämligen sjuk i det 2011. Först nu har han kommit tillbaka o är sig lik igen. Alla strålbehandlingar han fått gå igenom, och när inte det funkade så fick han göra en avancerad operation som dem inte gör så ofta per år. Men de behövdes på honom och är så tacksam att cancern försvann med den behandlingen. Hoppas i framtiden man HELT kan utrota cancer. Är en sån hemsk sjukdom som ingen skulle behöva drabbas av. Är såklart jättejobbigt för den drabbade, men även anhöriga o närstående mår jättedåligt under denna tiden..
Du är stark, många kramar.

Kommentera

Publiceras ej