Feber och snuva!

5kommentarer

 
Som vanligt så har det varit ett bra tag sen jag skrev här, och det är helt enkelt så att jag inte har känt att jag har så mycket att skriva om just nu, för allt flyter på så bra med mitt tillfrisknande (peppar, peppar).
 
Jag var uppe i Umeå nu i veckan och tog benmärgsprov och de vanliga proverna och kom överens med läkaren att jag inte behöver åka upp igen förrän om en månad igen, och ni anar inte vilken otrolig befrielse det är att slippa åka dit så ofta som innan.
 
Allt såg ju bra ut på niomånaderskollen, så nu är det ettårskontrollen som jag tar sikte emot!
 
Däremot så har jag för första gången fått feber, och det var igår vilket ledde till att jag fick ringa till Umeå och rådfråga dem lite. Febern klev upp till 38,4 men det berodde troligtvis på att jag hade varit och blivit vaccinerad under dagen och att det påverkade mig.
Jag gick och la mig 21 och fick en lång sovmorgon imorse och vips så var febern borta, men jag har en liten förkylning som ligger och drar i kroppen ändå, men det är väl bara positivt antar jag för då får immunförsvaret skapa lite antikroppar och bygga upp mitt immunförsvar.
 
Det som känns lite skönt ändå i det hela är att jag inte blev speciellt orolig över att jag hade fått feber, inte som det var innan då man fick åka in akut om man fick över 38,5 i temp.
Mina värden är så pass bra och jag känner min kropp ganska så väl just nu vilket gjorde att det kändes som att Umeå skulle säga att jag skulle ta det lugnt och vila och avvakta.
 
En annan sak som hände igår som var lite trevlig måste jag ju berätta om. 
Jag hade åkt till Ica Maxi för att handla inför att min mamma kommer på besök och stod i kassan och väntade på att få betala. Framför mig stod en kvinna som tittade lite extra på mig och när jag hade betalat och ställde mig och packade ner allt så frågade hon mig om det var jag som var Lari.
Det visade sig att hon följt min blogg och önskade mig all lycka i framtiden och ett snabbt tillfrisknande.
En sådan grej är riktigt härligt att få höra, att folk tänker på en och bara vill en väl.
 
Nu ska jag slänga mig i soffan och passa på att vila lite till så att man får tillbaka lite ork!

5 kommentarer

Fru A.E

28 Sep 2013 18:47

Åh,va skönt att du slipper åka så ofta till Umeå nu & att det ser bra ut - Det glädjer mig :)
Hoppas febern går ner/Kram

Pst...Så härligt med kvinnan i kön på Maxi!

thinki.se

29 Sep 2013 08:59

Vi är många som tänker på dig Lari. Krya på förkylningen. Dessa tider nu med kyla och höstvindar.

AK

30 Sep 2013 10:11

Hej Lari,
Nästan 6 månader efter stamcellstransplantation drabbades jag av tarm-GVH, och gick tillbaka och läste om ditt äventyr på den fronten som jag läst om tidigare. Såg att du skrev att det forskas väldigt lite och inte finns så mycket behandling, men här på Huddinge Sjukhus har dom ett forskningsprojekt på gång med celler från moderkakans bindhinnor som jag har fått vara med i med gott resultat. Jag vet att du passerat den fasen, och att du hade andra problem med IBS-mage redan innan, men det kan ju vara intressant att veta i alla fall. Här ärl mitt blogginlägg om det: http://nyckelpigan59.blogspot.se/2013/09/dag-164-fetala-membranceller-satts-in.html
Lycka till framöver också!
AK

J

30 Sep 2013 11:26

Tack för att du ger mig hopp om en framtid även om vägen är lång och vi just påbörjat vandringen.

Svar: Tack för din kommentar... och hoppas att allt går bra för er!
Lari Salminen

Johannes

11 Oct 2013 19:51

Hej!
Johannes heter jag och transplanterades sommaren -09. Min hud Gvh är nu kraftfull och även påverkad lever. Du skrev nått om att du solats för din Gvh, funkade det? Hur var din hud-gvh? Maila mig gärna om du orkar på [email protected]
Tack!
Vh Hannes

Kommentera

Publiceras ej