Träning, vilken frustration!

5kommentarer

Jag har bestämt mig för att när jag är på jobbet och arbetstränar så ska jag i anslutning till passet köra ett träningspass med och jag körde första passet i onsdags och det var skrattretande hur otroligt klen jag har blivit.
 
I hela mitt liv har jag varit van vid att träna mycket. Jag har aldrig varit den där som kan lyfta otroligt mycket och aldrig haft någon fitnesskropp, men jag har hållit med ganska så vältränad ändå, tills nu då.
 
Konditionen är i botten, jag testade att köra lite rodd i makligt tempo och hamnade på tre minuter, sen var jag slut.
Styrkan är långt ifrån vad jag är van vid. När jag gör armhävningar så får jag stå på knä och göra dem och då orkar jag bara med att göra ungefär 10 per set.
Situps var nästan ännu värre, det var knappt jag klarade av att göra 10 stycken vanliga situps.
Chins har jag inte ens testat, för det vet jag nästan redan att jag inte kommer klara av en enda.
 
Men, allt det där har jag pratat mycket om med min kurator och med många sköterskor uppe i Umeå som konstant påminnt mig om vad det är jag har gått igenom och att jag måste tänka på var jag stod för tre månader sen då jag inte ens kunde lyfta min egen kroppsvikt.
 
Det var så illa att jag inte ens kunde ta mig till duschen utan att få hjälp, det var jobbigt att bara stå upp i duschen och när jag var ute på en promenad så kunde jag inte ens ta mig upp för en trottarkant, vi snackar alltså 15-20 cm högt hinder.
 
Jag vet mycket väl att det är lång väg tillbaka och att enda sättet är att träna på och göra det regelbundet, men med tanke på den bakgrund jag har och det yrke jag har som brandman så är det enormt frustrerande ändå.
 
Men, skam den som ger sig... jag SKA komma tillbaka rent fysiskt och jag har precis alla förutsättningar för att klara av det med!
 
Jag kan även avslöja att jag har en enorm träningsvärk efter passet i onsdags, men det är bara skönt att känna att träningen gav något!
motion, träning,

5 kommentarer

thinki.se

09 Nov 2013 18:50

Åh vad duktig du är! Jätte bra att du tog dig dit och gjorde det du orkade! Det är en bra början!

Izabella

09 Nov 2013 20:46

Håll ut och ha tålamod! Det blir bättre!

Carina

10 Nov 2013 10:31

Du är en kämpe! Ta en dag i taget och se framåt. Det som varit är förbi och och se morgondagen då du blir starkare och starkare. Snart är du säkert lika stark och med lika kondition som förr. Våran C ska börja rehabiliteras i jan då hennes son K börjar på dagis. Det går framåt här med och förstår att du/ ni som sitter i "samma båt" blir frustrerad på att se tillbaka på hur du/ ni var men jag tror ni måste titta framåt. Kram från C från Jämtland

Svar: Vi är kämpar allihopa som har gått igenom en sån här resa, oavsett om man är anhörig eller direkt drabbad.Skönt att höra att det går framåt för C med!
Kram
Lari Salminen

Bente (din skånska granne )

10 Nov 2013 14:01

Hej .Vilken kämpe du är . Viste inte vem du va för ett par dagar sen när vi stod vid sandlådan o prata . Men en bekant berätta för mig om din blogg . Gud så roligt att se dig o lille Ludvig ute, och att ni är så glada o trevliga. Har läst din blogg nu. Oj vad jag önskar o hoppas på att du blir frisk o stark igen . Så kul att ha pratat m dig utan att vetat om vad som hänt dig, för jag ser dig som en fin frisk människa o inte som sjuka Larry. Nu önskar jag dig en fin farsdag. Kram från mig o sambon + Doris. Hälsa Elin o krama Ludvig.....

Svar: Hej Bente!Vad roligt att höra av dig här!
Det känns bra att du inte har sett mig som en sjukling utan bara som vilken frisk person som helst.
Vi hoppas att vi hinner ses ute på lekplatsen igen innan vi flyttar!
Kram
Lari Salminen

thile

10 Nov 2013 16:31

Heia, heia deg. Duktig <3

Kommentera

Publiceras ej