Ettårskontroll - Check!

9kommentarer

 
Nu kom dagen som jag har väntat på, dagen som är en enorm milstolpe, dagen för min ettårskontroll. Det är två veckor kvar till min första "födelsedag", men vi gjorde kollen redan nu.
 
Dagen har varit fullspäckad med olika besök och kontroller, men nu är allt avklarat.
 
Så här såg schemat ut:
- Lungfunktion
- Lungröntgen
- Samtal med kurator
- EKG
- Lunch
- Läkarbesök
- Tandläkare
- Hjärtfunktion
 
En ganska så späckad dag helt enkelt, men det är en stor milstolpe med ett år efter stamcellstransplantationen. Hur såg allt ut då?
Tja, det såg inte alls tokigt ut...
Lungorna har åkt på lite stryk men det är ganska så normalt med tanke på att jag har varit sängliggande så lång tid vilket märktes på syreupptagningsförmågan (diffusionen) där jag låg på 81% vilket är precis över nedre normalvärdet, men lungkapaciteten var det inga som helst bekymmer med för där låg jag på 15% över normalt.
 
Chimerismen som jag tog för en vecka sen var helt utan anmärkning och det i sin tur ledde till att det inte behövdes tas något benmärgsprov idag, vilket jag tackar för.
 
EKG:t såg bra ut och hur hjärtfunktionen var vet jag inte än, men lär väl få något besked om det inom kort.
 
Tandläkaren konstaterade att jag hade lite GVH i munnen fortfarande, men det kommer jag troligtvis ha ett bra tag.
 
I övrigt så var det inte så mycket mer att orda om, jag väntar på besked från läkaren om det skall plockas bort några mediciner vilket hon ville konsultera lite med de andra läkarna om innan hon tog ett beslut, men jag hoppas att man kan ta bort lite saker iaf.
 
Nu sitter jag på hotellet och bara njuter av en kopp te och njuter av att ha den härdagen av klarad.

9 kommentarer

Pia

26 Nov 2013 19:57

Härligt. Du är en kämpe. Är glad för din/er skull :)

Svar: Tack Pia!
Lari Salminen

Lena

26 Nov 2013 20:14

YEAH!!!! Härligt Lari, tappra kämpe!! Unnar dig, Elin och så klart Ludvig all positivitet och lycka som ni bara kan få, det är ni SÅÅÅÅ värda!

KRAM!!!

Svar: Tack härliga Lena!Vi tycker vi är värda det själva med...=)

Kram!
Lari Salminen

Tessj

26 Nov 2013 21:09

Fantastiska nyheter:-D jag känner er inte personligen men har följt din kamp via facebook. Önskar dig & familjen det bästa♡
Hälsningar från en blåljuskollega

Sis

27 Nov 2013 06:36

Yes! Visste att det skulle bli en bra dag idag! Grattis till nya huset och resultaten! Puss!

jarmo salminen

27 Nov 2013 09:21

Härliga nyheter pojken min.

Fru A.E

27 Nov 2013 13:09

Härligt,Lari - Så glad jag är för er skull/Kram

Katarina

27 Nov 2013 13:51

Helt underbart!!

thinki.se

29 Nov 2013 17:58

Underbart skönt för dig/er. Så himla gott att det bara blir bättre och bättre!

Izabella

30 Nov 2013 21:59

Roligt att läsa att det går bra för dig!

Kommentera

Publiceras ej