En helg hemma!

8kommentarer

Att komma hem igen till familjen och lägenheten efter nio veckor på raken uppe i Umeå, det var verkligen en omställning.
Otroligt skönt att komma hem och få vara med familjen, men oj vad jobbigt rent fysiskt när man inte har orken eller musklerna för att göra det man vill.
 
Det är svårt att förklara hur smal jag har blivit, hur lite muskler jag har kvar, men tänk er en streckgubbe med ölkagge, då har ni en bild av hur jag ser ut nu. Det blev en liten chock när jag såg mig själv i spegeln och såg hur otroligt tunn jag blivit, men det är bara muskler och det går att träna upp igen.
Det är lite jobbigt att se bilder på mig själv med, för jag ser så tärd och sjuk ut
 
 
 
Hursomhelst...
 
När jag kom hem i torsdags, så var Elin och Ludvig inte hemma utan de var ute på lite ärenden, men jag slog mig ner hemma och väntade på att de skulle komma hem. Jag var lite nervös och orolig över hur Ludvig skulle reagera när han såg mig, för det var ju ändå nio veckor sen vi sågs sist.
 
När de väl kom hem, så mötte jag upp i hallen men höll mig på lite distans så att Ludvig fick en chans att utvärdera situationen och han stod och tittade på mig en minut kanske och man såg på han att han funderade och hade sig, men sen så sträckte han upp armarna mot mig och ville upp i famnen på mig och då kunde man inte annat än smälta och pussa en massa på honom! Otroligt skönt att han gjorde så och att han faktiskt kände igen mig, det kändes riktigt stort för mig.
 
 
(Två lyckliga grabbar!)
 
Jag har passat på att försöka mysa så mycket som möjligt med Ludvig för att få honom att känna sig trygg och kunna söka tröst och närhet hos mig med och inte bara mamma och det har väl gått helt ok, även om mamma fortfarande är favoriten som man helst går till när det är kvällsmys, men det är ju inte så konstigt.
 
Helgen i sig har iaf varit riktigt mysig. Vi började med att vara hemma i ett par dagar för att jag skulle få landa lite och bara få vara hemma, sen åkte vi ut till svärfars stuga och spenderade de sista nätterna där och bara njöt av lugnet.
 
Planen nu är att jag ska bli utskriven på onsdag eller torsdag och sen blir det ett besök i Umeå nästa vecka igen och så kommer det väl rulla på sen med provtagningar i Sundsvall och sen ett besök i veckan i Umeå.
 

8 kommentarer

Eliisa

17 Jun 2013 21:17

Underbart att se dig och Ludvig le sa stort och kunna kramas igen! :) Skynda dig hem nu sa du kan landa i vardagen och bygga upp muskler och styrka igen! Bamsekramar!

Beem

17 Jun 2013 22:45

När Ludvig sträcker sina armar mot dig efter att ha kollat in dig extra måste vara en av de finaste stunderna. Han ville komma till pappa.
Så fina foton på er. De lyser av stolthet och lycka.
Jag hoppas allt rullar på i rätt riktning nu så du får börja ett liv hemma.
Kram till dig och din fina familj.


Svar: Ja det var en otroligt fin stund och man blev riktigt stolt!
Lari Salminen

jarmo salminen

18 Jun 2013 11:14

Otroligt rörande bilder, så fina ni är. Kramar till er alla.

Wiilow [Foto Tankar Känslor]

19 Jun 2013 21:22

Så fina ni är tillsammans. Lycka !

Ha det underbart och kämpa vidare.

Kram

thinki.se

22 Jun 2013 07:08

Så skönt att kunna kraama om det finaste och mest värdefulla man har ♥

Izabella

22 Jun 2013 18:13

Härliga bilder! Hoppas du mår bättre för varje dag som går.

Emma

22 Jun 2013 21:18

Tänker på er ofta och blir glad av att se er tillsammans igen, magiskt! <3 Kram på er!

Fru A.E

23 Jun 2013 16:47

Underbara foto & jag blir så rörd & berörd/Kram på Er!

Kommentera

Publiceras ej