För ett år sen drog någon undan mattan under fötterna på mig!

10kommentarer

Ja, idag är det "ettårsjubileum" för dagen då jag fick min diagnos att jag hade leukemi. Det är absolut inget att fira, men det är ändå något att erkänna och kännas vid, för när man tänker på resan som har varit det här året så är jag så makalöst glad att jag kan sitta här vid min dator och skriva det här inlägget.
 
När jag tänker tillbaka på det jag har gått igenom och allt som har hänt, så kan jag inte annat än känna en enorm tacksamhet till all sjukvårdspersonal, nära och kära och alla ni andra där ute som har stöttat oss.
 
Hade jag inte fått den sjukvård som jag fick direkt, då vet jag ärligt talat inte om jag hade suttit här idag och skrivit det här inlägget, för så dålig var jag när jag kom in på sjukhuset.
 
Nu är jag cancerfri!
 
Men, än ropar jag inte hej, för det är fortfarande mycket som kan hända, men allt ser bra ut och det som är viktigast är att jag bara har donatorceller i min kropp.
 
Livet är inte perfekt, men tro på fan att jag njuter av det och en dag kommer saker och ting bli så nära perfekt som det bara kan bli!
 
(Ludvig jublar för pappa!)
 

10 kommentarer

Målarn

17 Jul 2013 20:25

Man kan inte annat än att bli glad och varm över det här inlägget.

Svar: Tack Anders!
Lari Salminen

Jenny

17 Jul 2013 20:46

Ja man slår sig hårt när den där mattan dras undan. Man tror att man aldrig kommer resa sig igen. Men när man tagit sig upp på sina skakiga ben igen så är man enormt tacksam. Samtidigt som man vill glömma det som varit så är det en sån stor del av den man är. Den man blivit.
Men håll med om att det är en enorm känsla att ha kickat lite cancer as ;)
Skönt att du bara har donatorceller i kroppen. Det har jag också!!

Svar: Ja, man kommer aldrig bli av med den förändring som har skett, det är ju en del av ens person nu.Nu väntar jag bara på att det ska gå ett år efter transplantationen.
Lari Salminen

Eliisa

17 Jul 2013 21:12

Kommer ihag den dagen som det var igar... :( Mycket att gladjas at idag sa fira ordentligt! Puss alskling!

Svar: Ja, en hemsk dag! Puss!
Lari Salminen

thinki.se

17 Jul 2013 21:23

Det är helt fantastiskt. Så glad för er. Fina lilla familjen. Tankar till er och önskan om en fortsatt bra sommar!

Svar: Tack så mycket för din omtanke!
Lari Salminen

Tina

17 Jul 2013 21:59

Så himla glad för din skull :D
Så glad för din familj´s skull :D

Tack och lov för all cancerforskning och alla som skänker pengar till Cancerfonden, som tar oss till en nivå där det faktiskt finns en räddning för många som drabbas.

Så skönt att höra att du blivit så pass bra.
Ha nu en fortsatt bra sommar tillsammans med familjen, nära och kära.


Svar: Tack så mycket för din kommentar och omtanke!
Lari Salminen

Wiilow [Foto Tankar Känslor]

18 Jul 2013 02:10

Tiden har sprungit fort. Jag är otroligt glad för din skull, söta sonen och Elin!
Ett år av helvete och nu är du cancerfri- förhoppningsvis för alltid.
Tänker på er ofta!
Ha det nu så bäst som bara går.
Ps: Ludvig har en enormt grymt bra pose ;)

Kraam

jarmo salminen

18 Jul 2013 17:33

Ja du grabben min det var den 19.7. som jag satt på tåget upp till Sundsvall och jag ringde dig och du berättade vad diagnosen var, jag trodde jag skulle sjunka genom jorden. Du har varit en riktig kämpe och du kommer att klara det här. Jag älskar dig min pojke.

Svar: Ja, det kommer att gå bra det här, bara att kämpa vidare nu så att man kommer på fötter ordentligt igen.
Lari Salminen

Izabella

18 Jul 2013 22:37

Ett jobbigt och svårt år har det varit för er. Blicka framåt, våga hoppas, våga drömma, kämpa på. Önskar endast det bästa till er-.

Lena

20 Jul 2013 21:44

Ett jäkla skit år.. Men nu kan det bara bli bättre! Du är en riktig kämpe Lari, beundransvärt! Likaså din fina fru! Ni är bäst!

Mina varmaste tankar till dig/er!

Hoppas vi ses snart!

Kram!

Louise

24 Jul 2013 10:34

Sitter här med tårar på kinderna!
Så glad för hur långt du har kommit & jag håller tummarna för att allt bara ska gå framåt.

All kärlek & hälsa till dig & din fina familj!

Kram!

Kommentera

Publiceras ej