Solsemester a´la sjukhus

5kommentarer

Idag har jag fått åka på solsemester... inte till något spännande resmål, utan på sjukhuset.
 
 
Min GVH över huden har blivit ganska så utbredd, och man vill inte ge mig allt för stora doser med kortison under en längre tid, för det är inte bra för min kropp och de nya stamcellerna. Så nu har man valt att ge mig en solbehandling som heter PUVA.
 
Först fick jag lägga mig i ett bad i 15 minuter där man tillsatt ett medel som gör att huden blir ljuskänslig, sen efter det så fick jag ställa mig i ett solarie och sen fick jag sola i hela fem sekunder!
 
Förhoppningen är att denna behandling kommer få min GVH att minska så att man kan dra ner på kortisonet.
På fredag så kommer jag få nästa behandling, och då kommer jag få sola hela sju sekunder!
 
Det pratas lite om att om allt går åt rätt håll den här veckan, så kanske vi kan få åka hemåt till helgen, men är det något vi har lärt oss på den här resan så är det att inte hoppas på något alls när det gäller att åka hem, för det kan ändras så snabbt.
 
En riktig solsemester med familjen, det kommer vi drömma om i något års tid, för jag kommer inte få vara specielllt mycket i solen alls de första åren pga att det kan få GVH:n att kicka igång igen... men då kommer jag ju iofs verkligen se ut som den engelsman som jag har fått stamcellerna av, blek! Fattas bara fräknar och rött hår på det så... ;o)
 
 
PUVA, aml, gvh,

5 kommentarer

Jenny Mahlberg

29 Jan 2013 19:53

Första året kunde jag knappt sticka ut näsan utan att bli knallröd. Förra året gick lite bättre. Så i år hoppas jag det är som vanligt igen.

jarmo salminen

30 Jan 2013 10:25

Fräknar kan du bra ha det hade jag när jag var liten och farmor hade rött hår så du har nog lite gener kvar av det slaget. Bra med solsemester och bad.

✫ Fru Eriksson

30 Jan 2013 10:29

Vilken ljuvlig bild *Drömmer mig bort...
Härligt att det pratas om att det går åt rätt håll & jag håller mina tummar hårt för att ni får hemmåt till helgen/Kram på Er!

Beem

31 Jan 2013 12:44

Vilken fantastisk bild. Vi behöver nog alla drömma oss bort ibland. Sen är inte alltid hur det bli det viktiga - håll drömmen levande.
Håller tummarna hårt för att ni ska få åka hem till helgen.
Kram till er alla tre.

Sara Fryk

01 Feb 2013 12:40

Hoppas du mår bättre snart!

Kommentera

Publiceras ej