Saker man saknar och längtar till...

5kommentarer

Att drabbas av leukemi och genomgå en massa cellgiftsbehandlingar och även en stamcellstransplantation har inneburit en massa saker man måste avstå från pga risken för infektioner och komplikationer och jag tänkte jag skulle lista lite saker som jag verkligen skriker efter att få...
 
  • Få hångla och vara intim med min älskade fru!
  • Att kunna pussa och krama om min älskade Ludvig utan att vara rädd för bakterier.
  • Kunna umgås med vänner och bekanta utan att hela tiden fråga om de är friska och krya.
  • Få äta en medium rare köttbit med ett riktigt gott glas vin.
  • Få äta sushi.
  • Kunna äta en god ostbricka med tillhörande vin.
  • Gå på restaurang och äta precis vad som helst från menyn.
  • Beställa en kladdig pizza på en vanlig pizzeria.
  • Åka utomlands på en härlig semester.
  • Få tillbaka mina smaklökar så att allt smakar som innan.
  • Kunna hälsa på alla kollegor på jobbet utan att vara rädd för att dra på sig en förkylning (brandstationen = värre än ett dagis)
  • Ordna en brakmiddag tillsammans med alla nära och kära!
  • Åka och hälsa på vänner som funnits här genom hela resan och stöttat oss.
  • Käka skaldjur på Fotö!
  • Åka till Finland och hälsa på släkten.
Ja, listan kan göras lång... men det finns massor av saker man måste tänka på och vara försiktig med, vilket gör att man blir lite isolerad.
 
  
längtan, mat, saknad,

5 kommentarer

Camilla

13 Jan 2013 16:12

<3

Ninni

13 Jan 2013 22:18

Om det kan vara till nån tröst så har jag varken kunnat dricka eller äta nånting genom min mun på över 18 månader. Allt jag måste ha i mig sker via en peg som är inopererad rätt in i magen. Jag lever helt på sodmat,även alla mediciner måste sprutas in denna väg. Tråkigt, men ett nödvändigt ont för att överleva. Man vänjer sig på nåt konstigt sätt.




Svar: Usch, det lät inte alls skoj det!Vad har hänt dig?
Lari Salminen

jarmo salminen

14 Jan 2013 07:24

Vänta bara allt det där du har saknat kommer så småningom tillbaka, oj vad jag skulle vilja se er alla, men nästa sommar skall vi ha familje middag på italiensk sätt i Uddas. Ser frtam till det.

✫ Fru Eriksson

14 Jan 2013 11:25

Det kommer...det kommer :)
/Kram

Sean

14 Jan 2013 22:26

En riktigt god sushi ska jag bjuda dig på när du är frisk Lari! Hoppas ni får komma hem snart, kämpa på !

Kommentera

Publiceras ej