Kaos och motgångar igår...

11kommentarer

Ja igår var en dag som blev en jobbig dag, både mentalt och fysiskt.
 
Som jag nämnt innan så har planen varit att vi skulle flytta till patienthotellet under veckan, så igår hade vi laddat för att åka dit, men det dröjde med besked och när jag frågade personalen så kom svaret att det inte blir förrän imorgon (idag). Nehe, då föll den förväntan lite.... men tio minuter senare så kom de och sa att det visst blir av och att ett rum skulle bokas till oss mm.
 
 
Full fart på oss för att packa ihop allt och börja köra över det till hotellet.
 
När Elin kom dit med ett första lass och skall checka in, då säger receptionisten att det kommer kosta henne 350:- per natt för att bo med mig för det är en hemlandsting som skall godkänna gratis boende för anhörig.
Elin ringde mig och jag kände bara att vi blivit lurade att flytta från salen till något som kommer kosta oss en massa pengar.
 
Jag tog upp det direkt med en sköterska, och det visade sig att vi bara behövde ett intyg från avdelningen här, vilket de givetvis ordnade.
 
Rummet på hotellet var dock inte alls som vi hade hoppats på, en enkelsäng med en bäddsoffa i andra änden av rummet och vi hade pratat med kuratorn samma dag om att äntligen kunna ligga i en dubbelsäng och mysa tillsammans hela familjen. Dessutom hade receptionisten lovat oss ett skötbord till Ludvig.
 
 
Nä, ner och prata med receptionisten som lyckligtvis förstod vår situation och ordnade så att vi fick ett familjerum istället, och det var vi absolut nöjda med.
 
Nästa smäll kom när jag skulle tillbaka till avdelningen för att få min kvällsranson av dropp mot CMV-viruset, då fick jag vet att värdet hade stigit igen och att man bestämt sig för att byta medicin till ett annat. Nackdelen med det är att det skall infunderas på 3 timmar, dvs jag skulle sitta och få dropp i 3 timmar från kl. 20. 
Det hela slutade med att jag var tillbaka på hotellet 00.30, totalt slut i kropp och knopp.
 
Sen så skulle jag vara på avdelningen 08.00 idag för att få samma omgång.
 
Humöret var inte på topp när jag kom tillbaka till min älskling, men hon mötte upp mig med en varm kram och så gick vi och la oss i dubbelsängen och pratade lite. Fast så mycket sömn blev det inte inatt för man var så uppe i varv.
 
Ludvig hade missat sin eftermiddagslur, men efter ett bad och välling så slocknade han i sängen och sov för första gången som vi kommit upp hit till nästa morgon. Så för honom är nog hotellet en mycket bättre lösning och även för oss överlag.
 
 
Idag har jag pratat ihop mig med läkarna och personalen här och nu har vi ett lite annat upplägg för kvällen som vi ska se om det kan funka bättre.
 
Men det är just när det kommer såna här saker som man känner hur otroligt slutkörd man är, det är så nära till att man ska bryta ihop och slänga sig på golvet o bara gråta som ett litet barn, men än en gång så finner man sig i situationen, hämtar kraft nånstans ifrån och accepterar läget, fast med lite gnäll och så... :)
kämparanda, motgångar, patienthotell,

11 kommentarer

Pierre

22 Jan 2013 12:05

Tagga till nu....självklart är det skitjobbigt..men har du tänkt på att när dom "små" sakerna/problemen blir jobbigare och jobbigare...ja då är det dom stora problemen som blivit bättre och bättre.....puss

Amalia

22 Jan 2013 14:28

Tusen styrkekramar från Amalia i Luleå <3

jarmo salminen

22 Jan 2013 14:32

Instämmer fullt med Pierre, du börjar gå mot det bättre och klart att man då blir otålig över en massa småsaker, ta´t lugnt och fokusera på att bli kry allt annat löser sig.

Annchristin Strandlund,

22 Jan 2013 14:53

Du har inte gnällt på ett halvår, helt otroligt som du har haft det. Gnäll utav tusan nu, det är ett friskhetstecken. Jätteskönt att ni flyttat till hotellet, och så småningom hem. Kramar från oss i Näsåker

Beem

22 Jan 2013 15:52

Det stämmer så bra det man brukar säga: "man ska vara frisk för att orka vara sjuk".
Jag hoppas så att ni nu ska få lite lugn och ro tillsammans på patienthotellet.
Lille sonen verkar då trivas .....mmm så gullig han är och vilken fin bild.

Susanne

22 Jan 2013 16:19

Man måste få vara nere ibland också, å ni med all rätt! Bryt ihop å finn styrka till att gå vidare! Jag skickar styrkekramar i massor till er!!! :-)

✫ Fru Eriksson

22 Jan 2013 17:01

Hoppas ni får lugn & ro på patienthotellet ♡ ...
Ljuvligt foto på er lille son/Kram

Zandra

22 Jan 2013 22:58

Kämpa kämpa! Ni alla är så tappra. Stora styrkekramar till hela familjen.

Emma

24 Jan 2013 09:23

Fina ni! Jag tänker och hoppas varje dag, att saker och ting ska gå er väg.
Det är så man vet att man är en krigare, man lägger sig inte ner och ger upp <3 Att falla gör vi alla, bara man reser sig upp igen. Så nu går vi bakom dig och knuffar dig framåt uppåt, hoppas du känner det ;-) Kram till er alla tre

Svar: Tack snälla!Allt stöd och alla knuffar vi kan få behövs verkligen... vi är i ett läge då allt börjar kännas tufft, men vi biter ihop och kämpar tillsammans!
Lari Salminen

Lena

24 Jan 2013 18:35

Åhh....så glad jeg blir når ting løste seg for dere!! Klart at dere skal ha et skikkelig hotelrom, men håper at dere fikk en annen kveld enn denne her som sluttet etter midnatt!!!
Tenker ofte på dere og sender dere alle "styrkeklemmer".

Varm klem fra Lena

Edith

25 Jan 2013 00:46

Som tur har ni varandra, och Ludvig <3

Kommentera

Publiceras ej