Efter sol kommer moln...

13kommentarer

Positiva besked igår, inte lika skoj idag!
 
Vi hade ju hoppats på att få åka hem den här veckan och att jag skulle bli utskriven, men nu blir det inte så.
CMV-viruset har ökat i värde och samtidigt så har man inte riktigt kontroll på GVH:n jag har fått.
Normalt sett så håller man GVH under kontroll med hjälp av kortison, men med tanke på att jag har CMV samtidigt så vågar man inte riktigt behandla med kortison.
 
Så, det blir minst en vecka till innan vi får lov att åka hem.
 
Läkaren sa att vi kan få åka hem över helgen, men det känns inte tryggt att vara så långt från Umeå om nu inte allt är ok i kroppen. Dessutom så blir det så mycket bilåkande och det skippar vi gärna.
 
Men, vad är väl en vecka till när man har resten av livet framför sig?
 
Det är klart att det är jobbigt att vi inte får åka hem, speciellt för Elin och Ludvig. Elin hon kämpar på som bara den med att ta hand om Ludvig och sköter allt med honom och samtidigt hjälper och stöttar mig allt hon kan.
 
VÄRLDENS BÄSTA FRU HELT ENKELT!
 
Ludvig han har det tufft han med för det finns inte så mycket utrymme att leka på och inne på salen finns det så många saker han inte får lov att leka med, vilket är frustrerande för honom. Dessutom så har han svårt att somna när det väl är dags, för det är inte samma lugn och ro som det är hemma. Fast när han väl somnat, då sover han som en stock, och det är bra.
 
Jag är iaf otroligt glad över att jag har dem här hos mig, för det är ett enormt skönt stöd och något som piggar upp.
 
Tillsammans är vi starka och tillsammans tar vi oss igenom det här och blir bara ännu starkare!
 
 
Snart blir det sol igen!
aml, cmv, gvh, leukemi,

13 kommentarer

Edith

11 Jan 2013 13:30

Brorsan, som alltid också denna gång beundrar jag stort din positiva inställning på det hela. Du är så stark och fin, ingen kan neka det. Solen kommer snart fram igen, det är jag säker på. Puss o kram!

Inger Maryissa

11 Jan 2013 14:54

Ja, det var verkligen ett positivt besked du fick igår, det måste vara en lättnad att tranplantationen gått bra
men vilken otur med detta CMV-viruset som du drabbats av
och kan förstå att det känns tryggare att stanna kvar på sjukhuset lite till
Håller tummarna för att alla värden är ok snart så du kan få åka hem snart till din underbara lilla familj
Ja, snart blir det sol igen. Kram

Katarina

11 Jan 2013 15:02

Du är en kämpe. Ett andetag i taget. Snart är det nästa vecka :)

✫ Fru Eriksson

11 Jan 2013 15:19

Du är Positiv det är ofattbart men alldeles beundransvärt & jag vet av egen erfarenhwet att det är bra at vara...Kämpeman Kram pårej snart kommer solen!

jarmo salminen

11 Jan 2013 15:37

Det hör tydligen till och tycker att du gör riktigt rätt i att stanna i Umeå. En vecka hit eller dit när det är frågan om ditt liv. Och jag håller med om att Elin har verkligen varit fantastisk. Allt kommer att bli bra igen, trevligt veckoslut till er alla.

Annchristin Strandlund,

11 Jan 2013 19:51

Ett litet steg tillbaka,sen flera stora steg framåt blir det. Världens bästa fru har du, men hennes man är inte så tokig heller. Kramar från Näsåker.

Izabella

11 Jan 2013 20:24

Håll ut, bara lite till !! Tillsammans är ni starka och snart kan ni åka hem!

Wiilow [Foto Tankar Känslor]

11 Jan 2013 22:40

Hej. Vad tråkigt att det blev så. Men som du skriver - hela livet på er och det är ju sant.
Nu hoppas jag att det blir bra snarast så att du får åka hem nästa vecka.
En eloge till Elin!

Kram och styrka!

Kristina Löfgren

11 Jan 2013 23:12

>3 <3 <3

Laila Mumlan LajLaj Waller

12 Jan 2013 03:11

Solen kommer att skina utav bara den i morgon ;)
Hang in there!
Kram Laila

Sara ~ Candis

12 Jan 2013 13:11

Ja, ensamtid är behövligt ibland och man lär sig sakna den andra hälften :)
Har följt dig ända sen du startade designadinblogg <3 det verkar gå åt rätt håll för dig och jag hoppas du bara kommer må bättre och bättre :)

thinki.se

12 Jan 2013 15:42

En vecka går fort! Tankar!

k

13 Jan 2013 01:38

Jag hoppas verkligen att det blir bättre med dig. Cancer är något som jag inte ens skulle önska min värsta fiende..
Det är hemskt att läsa det du skriver och inse att det är något som kan hända vem som helst när som helst..
Det är ganska så "intressant" att få människan bakom designa din blogg. Tidigare så har man kikat in för att få lite tips osv utan en tanke på personen som sitter bakom den andra skärmen.

Kommentera

Publiceras ej