Rädslor

10kommentarer

Hej alla!
Det var ett tag sen jag skrev här, och när vi var uppe i Umeå så betydde det att jag inte mådde bra, men nu är det tvärtom, jag mår bra och har bara inte funnit tiden att skriva något.
 
Men, idag finns det lite tid så jag tänkte sätta lite ord på tankar som finns.
 
Rubriken är ju rädslor och det är ju något som finns inom mig hela tiden egentligen, men kanske inte något jag låter ta över helt och hållet för hur ska man då kunna leva och njuta av hur långt vi har kommit?
 
Men, det finns absolut rädslor...
 
Det som faktiskt är absolut jobbigast nu är alla influensor som går, och speciellt svininfluensan. Den SKRÄMMER mig verkligen mycket för jag vet att om jag skulle få den, då blir det verkligen en kamp på liv och död.
 
 
Övriga influensor kan vara lika farliga, men det är just svininfluensan som skrämmer mig mest. Visst, jag är inte så sugen på att få maginfluensan som går heller, men jag har uppfattningen av att jag skulle klara den bättre, men jag vet faktiskt inte.
 
Hursomhelst så undviker jag att röra mig i stora folkmassor och försöker att undvika folk jag inte känner så mycket det bara går. Fast, det är svårt med tanke på att jag har sjukhusbesök att genomföra varje vecka och var finns det sjuka människor, jo på ett sjukhus.
 
Sen finns ju rädslan där att allt inte har gått som det är tänkt med transplantationen, att man ska få ett återfall, men senaste chimersmen somtogs förra veckan visade inget avvikande, utan det var som läkaren sa helt perfekt och det känns underbart!
 
Nu väntar jag på att de ska göra tremånaderskollen då det kommer att tas nya benmärgsprover och då får vi bättre svar på hur allt har gått. Bara att tänka positivt och hålla tummar och tår. Det är ett par veckor dit.
 
I övrigt så är det bara bra med oss, vi njuter av att vara hemma igen och att kunna börja leva ett liv igen på något sätt. Det är ju inte direkt att vi kan leva som innan jag blev sjuk, men vi gör iaf det bästa av situationen och försöker skapa oss en vardag och så.
 
Tiden som har gått sen vi kom hem känns som att den har varit fullspäckad med saker som skall göras och besök.
Vi har fått träffa lite vänner och bekanta, och idag så fick vi besök av Kattis och Ture, vilket var helt underbart för äntligen fick Ludvig leka lite med en kompis!
 
(Ludvig delade glatt med sig av vattnet till Ture)
 
(När man är nyvaken så har man så här skön frisyr)
 
(Full av bus)
 
(Äntligen kan man laga egen mat... pasta med saffransås och kräftstjärtar)
(Men pappa... jag kan själv!)
 
Ja det blev lite bilder på slutet... men det ska ju finnas med på en blogg!
 
Nu ska det fixas lite fika!
 
Jag ska försöka uppdatera lite oftare, men det är så svårt att hinna med... men det kommer mera...
Ludvig, barn, känslor, rädsla,

10 kommentarer

Tina

19 Feb 2013 20:30

Som anhörig till cancerdrabbad så känner jag så väl igen dina rädslor att bli smittad av någon bakterie även om det är en vanlig förkylningsbakterie. Man kan bara göra så gott man kan för att undvika det.

Så himla skönt att läsa att det går åt rätt håll för dig.

Kram till dig och din familj !!!


Ina

20 Feb 2013 07:08

Det är ju positivt att du inte har tid att blogg eftersom ni har fullt upp med livet :) hoppas det håller i sig att gå åt rätt håll! :)

✫ Fru Eriksson

20 Feb 2013 09:59

Håller med Ina & Kramar Om Er!

(Korta kommentarer från mig p.g.a min hälsa)

Beem

20 Feb 2013 12:18

Så härligt att läsa att du inte hinner med bloggen. Ja jag vill ju gärna läsa den men det är så positivt att du har annat för dig.
Den rädsla du beskriver känner jag igen från anhöriga som haft cancer. Det är bra att du är på din vakt för hälsans skull.
Vilka underbara bilder på två små kramisar.
Sköt om dig och din fina familj.
Kramar till er.
Beem


Anonym

20 Feb 2013 14:20

Skönt att läsa att vardagen börjar infinna sig hos er! Vi håller tummarna för dig och din familj.

Agneta

21 Feb 2013 07:06

Du har fått en utmärkelse av mig.

Mike

21 Feb 2013 13:31

Förstår att det finns rädslor och många tankar,skulle gärna vilja ha receptet på din pasta med saffransås och kräftstjärtar:)

Svar: Jag ska lägga upp ett recept till dig... jag höftar ju när jag lagar mat, men ska se om jag kan få ner lite mängder på pränt.
Lari Salminen

Kristina

24 Feb 2013 11:58

Styrkekramar från Sollefteå

Mike

24 Feb 2013 13:39

Jag kan vänta på ditt recept hehe Ta hand om dig!

Emma

01 Mar 2013 20:53

Som så många andra sagt så tar vi det som ett gott tecken att du är upptagen med annat.
Hoppas det löser sig till det bästa med huset, vad det nu är.
Jag kanske ska höra av mig till Sofias Änglar ;-)
Stora kramar till er alla!

Kommentera

Publiceras ej