Det må regna mycket just nu...

9kommentarer

 
... men för mig så känns det som att solen skiner på mig!
 
Jag sitter på patienthotellet i Umeå efter ett nytt läkarbesök och det har varit ett riktigt positivt besök idag igen.
Provsvaren var precis vad jag hade hoppats på:
 
HB: 108
Totalvita: 7,3
Neutrofila: 3,6
Trombocyter: 83
CMV + EBV: Negativt
Lever och njure: Utan anmärkning
Senaste chimerismen: Inga egna celler
 
Det här kanske inte säger många av er så himla mycket, men det innebär att min benmärg äntligen börjar vakna till liv och det beror nog till stor del på att jag har sluppit medicinen mot CMV-viruset som jag haft länge länge som i sin tur varit benmärgshämmmande.
 
Det som var lite negativt idag var väl att tandläkaren konstaterade att jag har GVH i munnen och det påverkar mina tandhalsar och förklarar varför jag har haft så makalöst mycket ilningar i tänderna. Men, det är förhoppningsvis något som kommer att gå till sig med tiden.
 
I övrigt så börjar orken bli bättre och bättre och styrkan kommer tillbaka sakta men säkert. Nu kan jag ta mig upp för trappor även om det fortfarande är jobbigt, men det funkar att ta sig upp iaf och jag orkar mer och mer om dagarna.
 
Har till och med börjat fundera och planera lite för att börja jobba igen, även om det ännu är några månader bort och kommer börja i väldigt liten skala.
 
Livet börjar kännas som ett liv igen och det mina vänner känns underbart!

9 kommentarer

Syster Sarah

12 Aug 2013 19:19

Så fantastiskt!!! Kram!

Svar: Ja det känns riktigt härligt! Kram!
Lari Salminen

Jennie

12 Aug 2013 20:12

Härligt Lari!!
Massor av lycka till!

Svar: Tack tack!
Lari Salminen

Anders

12 Aug 2013 20:33

Underbart! =)

Svar: Ja verkligen!
Lari Salminen

Cecilia

12 Aug 2013 20:48

Så fantastiskt kul Lari! Många kramar från Östafrika Cecilia och Ulrik

Svar: Tack ska ni ha! Hoppas att allt är bra med er och att nya huset är så fint som ni hade hoppats på! Kram
Lari Salminen

Heri

12 Aug 2013 23:31

Roligt att höra att det går frammåt! Sakta men säkert! Stor kram till dig och din familj ,

(från Helén - kompis till Mattias)

Carina M

13 Aug 2013 06:40

Fantastiskt roligt att höra!

jarmo salminen

13 Aug 2013 07:55

Fantastiska nyheter, det går nog vägen skall du se. Älskar dig.

Beem

14 Aug 2013 18:54

Ja vad gör väl lite grå moln på himlen då livet ser så ljust ut.
Härligt att höra att allt går framåt.
Ha en riktigt fin fortsättning på sommaren.

thile

18 Aug 2013 15:43

Underbart <3

Kommentera

Publiceras ej