Två tuffa dagar!

7kommentarer

Ja det har varit två tuffa dagar här för mig, därav tystnaden i bloggen och på nätet överlag.
Men idag så är jag tillbaka med nya krafter.
 
Kissandet gick ju bättre än väntat... de har ju grymma vätskedrivande saker man kan få när man själv inte lyckas klämma ut de där dropparna som behövs. Mindre skoj på natten när man måste vara vaken ett tag för att hinna med att kissa.
 
 
Igår så var det den tuffaste dagen hittills, men det visste jag med.
Först fick jag en omgång cellgifter till, vilket jag inte trodde jag skulle få, men tji fick jag!
När det hade droppat klart, då var det dags för antikroppar.
Antikropparna får jag i tre dagar, och de är till för att mina nya stamceller skall kunna tas emot lättare sen.
 
Problemet första dagen är att man reagerar en del på dem. Frossa och feber hör till och trötthet, och alla som jag har pratat med säger att det är en tuff dag, och så var det verkligen.
 
Efter en timme fick jag min första frossa, för att häva frossan så fick jag medicin, som jag blev illamående av så det var bara att kräkas. Lyckligtvis gick det över relativt snabbt, tills det att nästa frossa kom. Samma visa igen.
 
Man blir helt matt i kroppen av det och till råga på allt så sitter det en sköterska hos en hela tiden och skall ta kontroller på en varje kvart, så man hinner somna till i fem minuter och sen så är det dags för kontroller igen och då vaknar man till, men jag tror att jag sov ganska mycket ändå.
 
Hade ingen som helst matlust förrän framåt kvällen då jag klämde i mig en Billys Pan Pizza.
 
 
En lite rolig sak med antikropparna jag fick, är att de kommer från kaniner. Helt otroligt att man kan ta något från en kanin och stoppa in i en människa och få den verkan som man vill att det ska få.
Undra om det kommer växa ut kaninöron på mig sen då?
Man kan även få antikropparna från hästar, men mina var från kaniner och jag har hellre ett par söta kaninöron än gnäggar när jag ska prata!
antikroppar, behandling, cellgifter, leukemi, medicin,

7 kommentarer

Pia

05 Dec 2012 12:52

Låter som du har haft jobbiga dagar. Hoppas på bättring snart och att sonen och frugan är piggare så ni får träffas snart :) Tycker dock att det va lite skoj det där med antikroppar från kaniner, kan ju hoppas på att sexdriften inte påverkas, kaniner är ju rätt kända för att aldrig få nog ;P

Svar: Elin hälsar att det inte gör nåt om sexdriften påverkas med...;)
Lari Salminen

Jenny

05 Dec 2012 13:11

Blev lite orolig av tystnaden ett tag, men sen började jag fundera på vart du kunde vara i programmet och kom fram till att det måste vara DEN dagen.
Hemskt. Jag frös så in i helvete. Kunde knappt prata för tänderna bara hackade.
Skönt att läsa några rader från dig iallafall.

Svar: Ja du har koll du Jenny! För mig blev inte frossan lika tuff, men jag spydde istället vilket jag hatar!
Lari Salminen

Susanne

05 Dec 2012 14:07

Jag önskar av hela mitt hjärta att du mår bättre snart å tänk den dagen du är helt frisk å får spendera all din tid med din älskade familj och vänner! Hang in there!!!

Svar: Ja det är precis det som driver mig framåt med... att få tillbringa all tid med familjen och njuta fullt ut av livet igen!
Lari Salminen

Uuri & Päivi

05 Dec 2012 14:43

Ilmeisesti on ollut hyvin raskaita päiviä. Toivottavasti pahin on nyt ohi! Hyvä merkki, että pizza alkaa maistua.

Luin juuri äsken Famolle maanantain kirjoituksesi - pyysi lähettämään paljon lämpimiä terveisiä.

Svar: Kyllä on ollut raskaat päivät, ja niitä tulee enemään kun olen saanut ne uudet kantasolut, mutta sehän te tiedätte kun olette puhuneet Tinttan kanssa.
Lähetä Famolle paljon terveisiä takasin.
Lari Salminen

✫ Fru Eriksson

05 Dec 2012 14:45

Förstått det...
Hoppas du mår någorlunda Ok nu/Kram

Inger Maryissa

05 Dec 2012 16:08

Låter verkligen som tuffa dagar !
och feber och frossa är inte kul och heller inte illamående
Hoppas du mår bättre nu
Men oj......kommer antikropparna från kaniner....helt otroligt !
Kul detta med kaninöron :-D

Carita Liljendahl

06 Dec 2012 13:17

Bra att du har humorn kvar och kan skämta mitt i allt elände, jag tror ditt positiva tankesätt kommer att föra dig långt i din kamp!

Svar: Ja, jag tror man kommer långt med humor och ett leende på läpparna!
Lari Salminen

Kommentera

Publiceras ej