Smärta!

12kommentarer

Nu har det där hänt som jag hoppades att jag skulle slippa, att den kraftiga cellgiftsbehandlingen slagit ut mina slemhinnor i mun och hals.
 
Jag har iofs känt att det varit på gång, men hade hoppats att det inte skulle bli så illa. Tyvärr tillhör jag nog inte en av de där få som knappt får några som helst bekymmer med munnen.
 
Under dagen har det bara blivit värre och värre, och nu har jag så ont att det är svårt att svälja något alls. Att tugga på mat, det går verkligen inte och att äta flytande är svårt det med.
 
Så nu kommer det förmodligen bli några dygn utan föda i magen och med smärtstillande för att hålla ner smärtorna.
 
Jag hoppas inte att det kommer bli mycket värre, för då kommer det bli svårt att prata, eller ja det är redan svårt att prata för att man använder tungan så mycket då, och tungan har jag ju ont i.
cellgifter, smärta,

12 kommentarer

Jenny Mahlberg

13 Dec 2012 18:27

Aj, aj, aj.... Förstår precis hur ont det gör.
Jag hade sånna besvär så jag fick en morfinpump. Rena himmelriket att bara kunna trycka på en knapp och få smärtlindring direkt. Det blev inte så bra så det gick att äta, men det blev bra mycket lättare att svälja. Det kommer kännas som en evighet innan det vänder, men jag lovar dig att det är inte så länge egentligen.
Kram!

Kia

13 Dec 2012 18:35

Men usch och fy Lari! Jag hoppas att det går över snart så du slipper ha ont =(. Tänker på dig varje dag ska du veta, vill att du ska bli frisk NUUU!!!

Måste berätta en rolig sak så att du får nåt annat att tänka på en stund.
När jag läste ditt inlägg om "modet" på sjukan och att du inte kan vara sämre än de andra modebloggare skrattade så att jag kiknade och tårarna rann som tusan ner för kinderna. Din sarkasm och underbara inställning till detta är ju uuunderbar, den humorn vill jag se mer av när du kommer hem!

Skulle läsa den för Jens här på jobbet men jag klarade inte det, skrattade och grät om vartannat. Han var tvungen att läsa sista biten då jag inte klarade av att läsa en hel mening utan att bryta ihop hahahaha.

Här hemma har det snöat som tusan men har varit lugnt senaste 3 dagarna, men nu verkar det börja om. Bara att kavla upp ärmarna och skotte vettú!

Jobb 1 dag till sen bär det av till storstan sthlm för att fira mor som fyller 50 på lördag. Blir färjan till Mariehamn över natten.

Hojta till nån dag innan om ni tänkte komma förbi när ni kommer hem till Sundsvall så vi kan skotta fram vägen.

Saknar er!

<3Stor kram på Dig, Elin och älskade Ludde <3

Lennart Pettersson

13 Dec 2012 18:54

Känner igen allt du går igenom. Det går emellertid över. Problem med slemhinnor får du efter 5-6 år, men det är ett enkelt problem när man istället väljer att vilja leva. Jag fick ett bedövningsmedel jag hämtade ut på apoteket för att kunna äta, eftersom munnen var sönderstrålad. Ett par månader senare kändes allt normalt igen. Det går upp och det går ned. Men till slut är du så glad att du tog dig igenom skiten att livet du har framför dig är värt all den kamp du måste ta dig igenom. En annan sak du kommer att upptäcka är, att du vill prata av dig efter behandlingen. Gör det helst i trakten av det sjukhus du finns på. Din sambo/fru lyssnar en månad, sen orkar hon inte lyssna längre... Du kommer verkligen att vilja prata av dig, men det är sant att det är de anhöriga som får ta den värsta stöten.

Lena

13 Dec 2012 19:34

God kväll tappre kämpe!

Fanken att du skulle drabbas av detta oxå.. Det räckte liksom innan tycker jag!

Jag håller tummarna att det vänder fort!

Tänker på dig, Elin och Ludvig, hoppas vi ses snart!

Kram Lena

Susanne

13 Dec 2012 19:53

Jag instämmer med ovanstående! Jäkla skit också!! :-/ Tapper är verkligen ordet! Jag håller tummarna för att det ska bli bättre så fort som möjligt!!!

Styrkekramar från Susanne

Beem

13 Dec 2012 21:14

Nää fy att du ska drabbas av detta också. Det måste vara jobbigt men ändå orkar du skriva ett inlägg. Du är en kämpe.
Jag hoppas du får bra med lindring och hoppas du kan få sova.
Styrkekramar.

Lena

13 Dec 2012 23:00

Nei, stakkars stakkars deg!!
Kan ikke tenke meg smertene, men håper du får servert alt du vil av smertestillende!!
Tenker på deg og måtte det gå over snart!!

Styrkeklem

Jenny

14 Dec 2012 00:26

Vad jobbigt det låter för dig :( du får försöka tänka att all värk ändå för dig ytterligare ett steg närmare ditt tillfrisknande. Hoppas du får bra smärtlindring genom denna fas, håller tummarna att det vänder fort!

thinki.se

14 Dec 2012 06:47

Huga. Vad du kämpar. Alla dessa dumma biverkningar. Hoppas det dämpar sig snart. Önskar jag kunde trolla bort det. Styrkekraam.

Svar: Jag kämpar på så mycket jag bara kan!
Lari Salminen

Izabella

14 Dec 2012 08:02

Låt oss hoppas att det snart går över. Ge inte upp, jobbigt är det men det blir bättre med tiden, håll ut!

Inger Maryissa

14 Dec 2012 20:07

Men oj, vad trist att du fått såna besvär med slemhinnorna i mun och hals och att det gör ont
det måste vara jätte-jobbigt
Hoppas verkligen att det inte blir värre, och att det går över snart.
stor kram

Svar: Just nu går det lite bättre... tacka morfinet för det!
Lari Salminen

Linda S.

17 Dec 2012 14:43

*många styrkekramar från Uppsala*

Svar: Tack så mycket.. all styrka tas tacksamt emot oavsett var i landet..=)
Lari Salminen

Kommentera

Publiceras ej