Omogna celler = rädsla!

26kommentarer

Pratade med Dr.H nu idag, för att få reda på svaret på benmärgen som togs för en vecka sen, men de provsvaren hade inte kommit, däremot hade man upptäckt omogna celler i blodet.
 
Det är oroväckande, för omogna celler kan betyda cancerceller och att leukemin är på väg tillbaka, men Dr.H ville inte tro så än, för han tror att det kan bero på den tunga medicinering som har jag fått mot CMV-viruset och övrig medicin som jag har haft en längre tid.
 
Nu valde han iaf att dra ner helt på Sandimmunet, det som håller de nya stamcellerna i schack från att angripa kroppens olika organ, detta gör man för att ge de nya stamcellerna fritt spelrum och full kraft att jobba mot ev cancerceller.
Dock så ökar risken för att jag jag skall få GVH då, men det är något som man får hålla lite mer koll på istället.
 
Vi hade ett besök bokat på tisdag i Umeå, men nu ville han att jag skulle komma upp på måndag istället för att ta ny benmärg och få den akutkollad, dessutom lär de kolla alla mina blodvärden extra noga och sen får vi se om de behåller mig där uppe tills vidare eller om jag får åka hem igen.
 
Ångesten blev total för oss här hemma iaf efter att jag pratat med Dr.H och det gick inte att hålla tillbaka tankar och tårar.
Hur ska man inte kunna tänka att man har ett återfall på gång, hur ska man kunna slå undan den tanken? Jag tror inte att man kan det...
Men, jag vill ändå vara positiv och tänka på det som Dr.H sagt, att det kan bero på all medicinering och att det inte är ett återfall på gång utan bara min benmärg som är seg.
 
Men tankarna glider snabbt tillbaka på vad som händer om det är ett återfall på gång, vad som kommer att hända, vad man kan göra och vad det innebär i realiteten.
Rädslorna är många och det blev lite av ett knytnävsslag i magen det här, men vi tänker ändå inte måla fan på väggen, men första smällen som man fick nu tog hårt, men nu kan man lyfta garden lite igen och börja fighta tillbaka och tänka positiva tankar.
En sak är säker, nästa vecka kommer nog bli en av de jobbigare rent mentalt i mitt liv skulle jag tro!
aml, benmärgsprov, leukemi, rädsla,

26 kommentarer

Anonym

08 Mar 2013 17:16

Håller tummarna hårt!!!!!

Eliisa

08 Mar 2013 17:25

Skickar miljoner goda tankar och kärlek. Detta fixar du ska du se. Jag vet att det är svårt men tänk BARA positivt! ❤❤❤

Carina M

08 Mar 2013 17:40

Håller tummarna!

✫ Fru Eriksson

08 Mar 2013 17:43

Ooo,förstår er oro :(
Men hoppas att det beror på all medicinering - Håller tummarna så de blir Blå/Kramar om Er!

jarmo salminen

08 Mar 2013 18:22

Ta det lungt, förstår din oro men vi väntar på mera info. Nog kan läkarna sin sak. Du klarar det fastän det är tufft. Tänker på dig hela tiden.

Inger Maryissa

08 Mar 2013 19:06

Kan tänka mig ni känner er oroliga efter besöket hos Dr H, och från mitt hjärta jag hoppas allt är ok och att det inte är ett återfall
Tänker ofta på dig och kollar här i din blogg även om jag inte alltid skriver en kommentar
Håller tummarna hårt att allt fortsätter gå framåt
stor kram

Beem

08 Mar 2013 19:14

Ibland saknar jag ord - det finns inga ord jag kan säga för att lindra er oro. Det måste kännas fruktansvärt med denna väntan tills ni vet säkert.
Om läkaren sagt att det förmodligen beror på medicinen så är han nog ganska säker på att det är så.
Jag håller tumarna så hårt jag kan och tänker på er.
En stor styrkekram till er alla tre.

Camilla

08 Mar 2013 19:42

<3

Annchristin Strandlund

08 Mar 2013 19:47

Tänker på er, det kommer att gå bra. Kramar från Näsåker

AP

08 Mar 2013 20:58

Komm igen Lari. Du fixar det.

Lena

08 Mar 2013 22:18

Vi håller tummarna att det är som Dr. H tror!! Förstår verkligen rädslan ni känner. Ord saknar mening, tänker på er i massor!!

Kram!!

Lena

08 Mar 2013 22:19

Vi håller tummarna att det är som Dr. H tror!! Förstår verkligen rädslan ni känner. Ord saknar mening, tänker på er i massor!!

Kram!!

Linda

08 Mar 2013 22:20

Starkaste Larg <3 håller allt vi kan!!

Larra

08 Mar 2013 22:26

:-/ Få är starkare än dig mentalt nu kan jag tro, jag menar, du har ju tagit några smällar men står än, häng i en vecka till så får du kanske veta sedan och agera efter det.

Anita Hagström

09 Mar 2013 08:46

Förstår er ångest, det är svårt att inte tänka på det.
Men läkarna brukar ju inte ge falska förhoppningar,
tro på det dom tror.

thinki.se

09 Mar 2013 09:46

Hoppas och ber att det beror på medicineringen! Massa varma tankar!

Anonym

09 Mar 2013 10:56


OJ vad TUNGT det måste kännas! Ovissheten är ett mörkerspöke MEN vi är MÅNGA som "för DIG framåt" med positiva tankar! MASSOR med tankar-ALLT GÅR BRA!-

Solveig

Mike

09 Mar 2013 12:47

Håller tummarna för att det är som Dr. H tror!

thile

09 Mar 2013 12:56

Jeg krysser alt for deg Mange, varme tanker...

Izabella

09 Mar 2013 16:59

Håller tummarna för dig, skickar massor av stärkande tankar till er!!!

Lena P

09 Mar 2013 23:10

Usch - tufft.... Håller tummar, tår och alla 20 klor som finns här i huset!

Beem

10 Mar 2013 16:44

Lycka till i morgon i Umeå.
Håller tummarna hårt.

Wiilow [Foto Tankar Känslor]

11 Mar 2013 05:17

Jag håller ännu tummar och tår...och har gjoirt det länge. Kommer fortsätta med det ett tag till. I slutet av sommaren kan jag släppa efter för då är du friskare ♥ Kram

Lena

11 Mar 2013 08:59

Tenker på dere, forstår godt redselen....men håper den er ubegrunnet!!!!!
Lykke til i dag :)

Klemmer

Katarina

11 Mar 2013 12:16

Styrkekramar!
Håller inte med om att man bara ska tänka positivt.. Tillhör den skaran som tycker man ska leva i nuet och ta rädsla, glädje, sorg och allt som det kommer, men det kan vara tufft. Ta hand om varandra och tillåt er att vara ledsna och oroliga, men njut av dagen.
Om du förstår hur jag tänker ;)

Gudrun

11 Mar 2013 13:59

Håller alla tummar jag har. När min dotter transplanterades fick hon duktigt med GVH men hennes läkare sa att det i sin tur var antileukemiskt. Så det här SKA gå bra!!! Kram till dig och din familj

Kommentera

Publiceras ej