Inlagd i Umeå igen...

18kommentarer

I tisdags var jag uppe i Umeå på en vanlig kontroll och hade haft lite begynnande problem med min mage, men med tanke på min mages historik med IBS så trodde man lite mer på det och skickade hem mig.
På kvällen blev jag dock lite sämre och på eftermiddagen hade de även fått det senaste provsvaret på mitt CMV vilket visade sig vara stigande, så då började varningsflaggorna vifta lite.
 
Man pratade om att starta mig på Valcyte igen, som är medicin mot just CMV och något som jag kan ta hemma, men under natten hade jag lite feber av och till och magen blev inte bättre, så under torsdagen tog man beslutet att jag skulle komma upp till Umeå för att bli inlagd.
 
Man vill inte missa en eventuell GVH i tarmen och så länge jag har problem med magen och lite feberkänningar så är det bättre att de håller mig under uppsikt.
 
Så, igår kom jag upp vid halv fyra och installerade mig på salen.
Idag så har man tagit tarmbiopsier och även tagit ett nytt benmärgsprov för att ligga ett steg före om det skulle vara något med min benmärg. Nu tror man inte att det är så, men tro det gör man i kyrkan, här vill man veta med säkerhet och det känns riktigt bra att man tänker så!
 
Två jobbiga undersökningar, men som båda två gick ganska så snabbt och ger viktiga svar för att snabbt kunna ge mig rätt medicinering.
 
Nu hoppas jag bara att jag inte ska behöva stanna här allt för länge, för det är inget skoj att vara borta från familjen och det är absolut inte skoj att ligga här på salen, man blir uttråkad så snabbt.
 
Men, jag hoppas att jag får åka hem någon gång nästa vecka!
 
Så här är det att ha leukemi och att ha blivit stamcellstransplanterad, man tar några steg framåt och sen något steg bakåt, men så länge det är fler steg framåt än bakåt är jag nöjd! Man kan inte förvänta sig att allt ska gå helt smärtfritt efter en transplantation, det är mycket som kan hända och ske. Det man hoppas på är att man inte ska få allt för mycket saker som ställer till det.
 
(Lite hår och skägg har man fått tillbaka iaf)
cmv, gvh, komplikationer, stamcellstransplantation, virus,

18 kommentarer

Johan

12 Apr 2013 18:13

Stor Kram från mig!!

Joa

12 Apr 2013 19:27

Dags att plocka fram trimmern broder! ;-)

Miranda

12 Apr 2013 21:00

Kram till er alla

Katarina

12 Apr 2013 22:33

Tänker på dig!

jarmo salminen

13 Apr 2013 04:53

Kämpa på, det blir nog bra. Älskar dig.
Pappa

✫ Fru Eriksson

13 Apr 2013 09:18

Kramar om & rufsar till lite i håret ;)

Beem

13 Apr 2013 12:01

Oj vad det går upp och ner. Jag förstår att den lilla oron ständigt finns där. Håller tummarna för att då får åka hem snart - piggare.
En styrkekram till dig och din familj.

Carina

13 Apr 2013 23:14

Man ska genom många prövningar innan man ser ljuset i tunneln. Hoppas ni snart är samlad hemma igen.

Lena

14 Apr 2013 10:05

Vi håller tummarna att du snart är hemma med Elin o Ludvig!
Kämpa på Lari!
Kram!

Izabella

14 Apr 2013 19:09

Kämpa på, ha tålamod och håll ut, hoppas du är snart är hemma igen hos dina nära och kära!

Mauri Junes

17 Apr 2013 09:18

Pidän peukkuja, jotta saat taas ottaa useampia askelia eteenpäin.
Jag håller tummarna för att du skall kunna ta flera steg framåt igen Lari.

thinki.se

17 Apr 2013 17:43

Tänker på dig.

Beem

18 Apr 2013 11:31

Tänker på dig och din familj.

Hoppas du snart är hemma igen.

Lanja - www.lanjas.com

19 Apr 2013 21:32

Hur mår du nu? =) Såg att ett inlägg dykt upp i http://www.designadinblogg.se :P. hur gammal är du btw?

kämpa på med din sjukdomvem du nu än är!!!

Jenny p

21 Apr 2013 23:40

Många kramar krya på dig

thinki.se

24 Apr 2013 17:21

Tänker på dig!

✫ Fru Eriksson

29 Apr 2013 10:39

Tänker på Er ....
/Kram Annmi

Beem

30 Apr 2013 09:55

Jag tänker på dig och din familj.
Hoppas ni får en fin valborg.

Kommentera

Publiceras ej