Vårat speciella bröllop!

19kommentarer

På nyårsafton 2011 så hade jag bestämt mig för att fria till min älskade Elin. Vi hade blivit bjudna på nyårsmiddag hemma hos våra goda vänner Mattias och Märtha och hade samlat ihop nära och kära för ett riktigt trevligt nyårsfirande.
 
Jag hade bestämt i förväg med min vän Pierre att han fick ha hand om ringarna och när det väl var dags så ville jag även att han skulle filma det hela på ett snyggt sätt, men av någon anledning så blev det aldrig gjort... antar att han blev tagen av stundens allvar och glömde bort det. Det tråkiga är att det inte finns en enda bild från mitt frieri och ändå satt det hur många som helst med kameror och mobiler runt bordet...
 
Aja, jag friade iaf, gick ner på knä och allt efter att hållit ett tal där jag tackade alla runt bordet för att de betyder en massa för mig och slutligen så tackade jag Elin för att hon finns i mitt liv och frågade om hon ville göra mig den stora äran att bli min hustru.
 
Lyckligtvis så tackade hon ja!
 
 
Sen så pratade vi om när vi skulle gifta oss, och kom väl fram till att vi skulle vänta ett år efter att Ludvig hade kommit till världen, alltså sommaren 2013.
 
Men, sen hände ju det här med min leukemi... det gjorde att saker och ting förändrades ganska så drastiskt.
 
Jag kommer ihåg när vi satt på sjukhuset tillsammans och väntade på att vi skulle få besked av läkaren vad som hade drabbat mig och jag sa till Elin "Om det här är något allvarligt, då vill jag att vi gifter oss nu, här på sjukhuset" och Elin höll med mig.
 
Dels för att vi verkligen ville gifta oss, men även för att det underlättar enormt mycket med allt ifall det skulle vara så att jag inte skulle klara av att besegra cancern när det gäller byråkrati och grejer.
 
Men självklart, huvudanledningen var vår kärlek till varandra!
 
Sagt och gjort... när vi fick beskedet så började Elin kolla med sjukhusprästen om det fanns möjligheter till att gifta oss, och det gick att ordna.
 
Så, den 20/7 - 2012 gifte vi oss i sal 6 på avdelning 2 på Sundsvalls sjukhus.
Det var inte alls det där flashiga eller klassiska bröllopet som så många vill ha, utan det var jag och Elin, prästen, diakonissan, min pappa och min lillasyster som var på plats.
Men, det blev ett otroligt fint bröllop ändå med en kort ceremoni som var otroligt kärleksfull.
 
 
 
Jag är så glad över att jag har Elin i mitt liv, hon är verkligen min själsfrände och stöttar mig så otroligt mycket i den här kampen! Älskar dig av hela mitt hjärta!
 
bröllop, familj, kärlek,

19 kommentarer

Backsell

29 Nov 2012 12:06

Fint skrivet, Lari! Du är så stark.

Svar: Tack Kalle!
Lari Salminen

Pia

29 Nov 2012 12:16

Vackert :) När du blir frisk kan ni ju alltid ha ett kyrkobröllop och förnya era löften. Klä er fint och få en underbar och vacker dag utan tråkigheter inblandade om ni skulle vilja. Hoppas du än så länge mår bra och inte har fått så många biverkningar av cellgifterna? Kämpa på grabben

Svar: Ja, det är vår tanke faktiskt, att när allt är över ska vi ha vårt "riktiga" bröllop...=)Inga biverkningar än av cellgifterna, så det är positivt!
Lari Salminen

☆ Fru Eriksson

29 Nov 2012 13:37

Så vackert & rörande ~ Kärlek ~
/Kram till Er båda

Sean

29 Nov 2012 14:32

Jag vill inte ha något bröllop alls, varken flashigt eller i smyg, för att jag inte tror på själva grejen med giftermål då det ofta för mig upplevs som att det bara är folk som vill hävda sig och visa för alla andra hur otroligt "kär" man är i sin partner.

Med undantag för en bråkdel av fallen, som detta, där inget annat än ren osjälvisk kärlek till varandra är orsaken till det hela.

Länge leve kärleken, och Lari Salminen!

Svar: Sean Sean Sean, du växer i mina ögon varje gång du skriver något. En riktigt vettig människa med härliga åsikter som du verkligen står för, för att inte tala om att du har ett jäkla stort hjärta!
Lari Salminen

Anton

29 Nov 2012 14:38

Sv: Tack så mycket!! :)

Angelica Blick

29 Nov 2012 15:01

svar: Ja vi får hoppas de :) Den kom ju idag!

Jag vill bara säga att : Du är så himla stark! Din blogg berörde mig, när du berättar om din kamp mot cancern. Jag önskar dig och din familj all lycka och att den fruktansvärda cancern försvinner så att ni kan leva friska tillsammans! Krya på dig och forsätt kämpa på! STORA KRAMAR!

Svar: Tack så mycket för din omtanke!Det är en tuff kamp, men vi ska verkligen vinna den!
Lari Salminen

j

29 Nov 2012 15:08

Lari och Elin, det var det finaste brölloppet jag någonsin har varit på eller kommer att vara, glömmer det aldrig.

Svar: Ja det var riktigt speciellt!
Lari Salminen

Mirre

29 Nov 2012 17:10

vilken himla otroligt stark och bra blogg du har!
skulle hemskt gärna vilja länka dig på min blogg- så fler kan få chansen att läsa allt du skriver!
Om du är intresserad kan du klicka in här och läsa mer: http://fashionbymirre.devote.se/blogs/23361353/julkalender.htm#WriteComment
Stora kramar!

Svar: Tack!Ja du får mer än gärna länka...jag har skrivit en kommentar på din blogg.
Tack!
Lari Salminen

Carro

29 Nov 2012 18:54

Jag berundra hur starka ni är tillsammans , fick också en son i sommars , Men kan inte tänka mig hur det skulle bli ifall någon av oss skulle drabbas av den hemska sjukdomen! I mars två månader innan min son föddes förlorade jag min morfar i cancer :( , jag hoppas allt går bra för dig/er.fortsätt kämpa !!!!

Svar: Tack för det, vi kämpar på så mycket vi kan!Usch vad jobbigt att förlora din morfar så nära inpå födseln.
Lari Salminen

Inger Maryissa

29 Nov 2012 19:08

Så fint du berättar om er förlovning och ert bröllop.
och kan tänka mig det var en bröllops-ceremoni med mycket kärlek.
kramar till er

Svar: Ja det var verkligen fint... även om det var lite tråkigt att jag inte mådde så himla bra!
Lari Salminen

Carro

29 Nov 2012 20:21

Hittade hit idag faktist och många tårar rann ner för kinden när jag läste.. Hoppas verkligen du blir frisk snart och kämpa på!!

Svar: Tack så mycket för din kommentar!Jag gör vad jag kan för att kämpa på och vinna...
Lari Salminen

Hanna Of Sweden

29 Nov 2012 20:27

Va fint gjort! ^^ Men va ledsamt att ingen filmade eller tog kort vid förlovningen... Hmm!

Ni kan ju ha som mål att "förnya" era löften när du är frisk och fira med släkt och vänner, dels din vinst mot cancern och dels eran kärlek till varandra! <3

Har Elin någon blogg?

Kram på er!

thinki.se

29 Nov 2012 21:58

Underbart med äkta kärlek!

Anonym

29 Nov 2012 22:11

Äkta kärlek. Så fint, du verkar vara en otrolig människa och en otrolig man.

Johanna

30 Nov 2012 00:29

Jag önskar all lycka och hopp till er. Det var väldigt rörande, jag hoppas för din och familjens skull att du kommer bli bra.

Du verkar en stark person, fast det inte är enkelt så tycker jag att det är väldigt starkt av dig att fortsätta kämpa!

viccan

30 Nov 2012 22:58

jag har själv jobbar på onkologen på karolinska i solna/sthlm och man träffar många underbara och starka människor. nu känner jag inte dig, inte alls men av de jag läser i din blogg (läser varje kväll) så är du en otrolig människa men en enorm styrka och massa kärlek. är glad över att du väljer att dela med dig om ditt liv, att du vågar visa hur det kan se ut när man får cancer och den jobbiga resan men också hur mycket kärlek som kan komma ur det.
även fast det inte var bröllopet ni tänkt er så hade ni med det viktigaste er och er fina kärlek! stora fester med gäste, mat, dans och tårta kan man ha närsomhelt och med ditt jävlar anama e det bara en tidsfråga innan du/ni tagit er ur detta och kan fira med att förnya era löften!

Svar: Tack för din kommentar!Skönt när folk inser varför man bloggar och kan uppskatta det.
Vi försöker vara starka och ar gett oss fan på att vinna den här kampen!
När allt är över skall vi definitivt förnya våra löften, så att alla nära och kära får vara med.
Lari Salminen

Jenny 3-barnsmamma

01 Dec 2012 00:56

Hamnade på din blogg av en slump då jag läste en kommentar från dig på en annan blogg jag följer. Jag önskar dig och din familj all styrka och kraft genom denna tuffa resa ni går igenom!

Svar: Hej där!Tack för din kommentar... vad trevligt att du kikade in och läste lite.
Vi tar emot din hälsning med öppna armar!
Lari Salminen

Roxana ♪♫

02 Dec 2012 22:48

Så jäkla fint! <3

Jag håller tummarna att du blir bara bättre o bättre,
never give up! :)

<3

Svar: Ja det blev ett väldigt speciellt bröllop, men otroligt vackert ändå.När jag väl är frisk, då ska det bli ett lite mer riktigt bröllop hade vi tänkt oss.
Lari Salminen

Hanna

03 Dec 2012 13:49

Hej Lari!

Jag har tidigare läst på DDB att du drabbades av cancer och när jag nu såg din blogg kunde jag inte låta bli att gå in och läsa den. Det slutade med att jag satt och läste inlägg efter inlägg efter inlägg och ju mer jag läste desto mer berörd blev jag av din positiva energi och starka kämparglöd trots du led av denna svåra sjukdom. Att ha nära och kära vid sin sida är något som är väldigt viktigt när det gäller saker som dessa och när jag läste om din familj insåg jag att du verkligen har hittat en underbar familj som finns där genom eld och vatten. Jag kan aldrig föreställa mig hur svårt det är att ha cancer men jag vet hur det är att vara anhörig till flera nära som har cancer. Fortsätt kämpa och behåll glöden! Jag är otroligt imponerad av dig och jag kan inte ljuga att jag verkligen fastnade för din blogg.

Kommentera

Publiceras ej