Splittrad familj?

11kommentarer

Jaha, en dag hann vi med att vara i Umeå tills det att Ludvig började bli snorig...
Eller ja, han har varit lite snuvig några dagar redan och det har vi alla varit, men inatt så blev det riktigt snorigt för han och han vaknade runt 4 och hade svårt att andas på ett bra sätt för näsan var täppt och i munnen fanns ju nappen.
 
Elin fick upp och vagga honom i famnen tills han somnade om igen, men sen sov han resten av morgonen till 8 faktiskt.
 
 
Nu har vi kollat upp de alternativ som finns på sjukhuset, men alla rum och lägenheter som finns verkar vara upptagna och Elin har kollat lite på hotell och vandrarhem, men allt är fullbokat.
 
Så just nu vet vi inte hur vi ska göra och för Elin är det här riktigt jobbigt och det påverkar ju mig med att se Elin så trött och matt.
 
Det är lite samma visa som det var i början av min sjukdom, när vi fick veta att jag inte kan vistas i vårt mögelskadade hus, vilket ledde till att varje gång jag skulle få permis från sjukhuset var Elin tvungen att hitta ett tillfälligt boende där vi kunde vara.
 
Ja, vi får se hur det hela löser sig... hade landstinget i Västernorrland inte lagt så förbannat mycket pengar på konsulter och fallskärmar till chefer hade de kanske kunnat ha kvar möjligheten att anhöriga fick bo på patienthotellet här i Umeå, men nu kostar det oss över 1000:- natten om Elin ska bo där!
Umeå, barn, familj,

11 kommentarer

Pia

27 Nov 2012 12:43

Usch va jobbigt. Hoppas han får bli fri bacillerna fort så ni får vara tillsammans. Kan tänka mig att han gör hela resan så mycket lättare med sitt leende som får hjärtat att smälta :) Hoppas det löser sig med boende, har tyvärr inga kontakter själv där uppe, men det mesta har ju löst sig hittills så detta kommer lösa sig fort det också, det är jag säker på. Kämpa på så du får komma hem frisk snart. Kramar

Svar: Ja, det är inget skoj att han är på väg att bli krasslig. Jag behöver ju få lite energi av honom, även om han kan sno lite energi med när han har lite sämre stunder.Vi hoppas att det ska ordna sig!
Lari Salminen

Edith Salminen

27 Nov 2012 13:14

Brorsan min, jag hoppas verkligen att allt fixar sig, men det kommer att fixa sig, jag är säker på det. Kämpa på och aldrig tappa hoppet! Jag är med er alla tre i tänkarna här i Bra.

jarmo salminen

27 Nov 2012 14:08

vad tråkigt med Ludde, hoppas det löser sig.

annars är väl allt bra och det går vidare som planerat.

Svar: Jadå, allt går som planerat annars!
Lari Salminen

Jonnié Jonsson

27 Nov 2012 14:39

ja men de e ju alltid lite kul :)

Lina

27 Nov 2012 16:30

Jag hoppas allt löser sig med boendet! (även din cancer såklart!)

Svar: Tack så mycket!
Lari Salminen

Inger Maryissa

27 Nov 2012 16:41

Hoppas verkligen att det löser sig.
och håller med om att man önskar att pengar inte läggs så mycket på konsulter och fallskärmar
utan mera på vården, boende på patienthotell osv.
1000 :- är ju mycket att behöva betala själv per natt
Kramar

Svar: Ja verkligen, det känns som att en stor del av pengarna som läggs ner går till mindre viktiga poster.
Lari Salminen

thinki.se

27 Nov 2012 17:48

Åh nej vilken otur. Typiskt att förkylningen blev värre för lilleman. Ni har juh inte stora ytan där heller. Jobbigt. Hoppas det löser sig till det bästa.

Kirsi Salminen

27 Nov 2012 18:03

Ludvig har också ett stadigt grepp om läget
Det bär långt ska ni se !

☆ Fru Eriksson

28 Nov 2012 10:15

Håller tummarna hårt så de blir blå att allt löser sig/Varma Kramar Annmi

Svar: Tack för det snälla du! Kram
Lari Salminen

Guevacci of Sweden

29 Nov 2012 15:23

Håller helt med dig!

malin

03 Dec 2012 16:52

jag rekommenderar inte björken, sov där inatt.. rummet var ISKALLT och frukosten var ingen höjdare..

Kommentera

Publiceras ej