Väckt av Lucia

8kommentarer

Idag är det lucia, en av tre, kanske fyra högtider som kommer att firas från sjukhussängen. Kanske inte världens roligaste att göra det, men luciamorgonen var riktigt trevlig ändå.
 
Jag hade hört ryktas om att personalen brukar ha lussetåg, men jag tänkte att det inte var så seriöst, men de var hur duktiga som helst och vilken uppslutning. De gick från sal till sal och sjöng vackra visor och efter det fick man lussefika på sängkanten.
 
 
Synd att Elin och Ludvig inte sov här inatt, det hade varit skoj att se hur Ludvig hade reagerat av att bli väckt så.
 
En jättestor eloge till personalen här i Umeå som tog sig tiden att lussa oss som är sjuka.
lucia, lusse, sjukhus,

8 kommentarer

Mija

13 Dec 2012 08:14

Det gör mig lycklig..

Svar: Javisst blir man glad?
Lari Salminen

Manuela

13 Dec 2012 08:26

Tack för din kommentar. Och du - kämpa på!

Svar: Det kan du ge dig på att jag ska göra!
Lari Salminen

Mattias

13 Dec 2012 08:53

Härligt att det verkar gå åt rätt håll Lari!!! Det är många som tänker på dig, fortsätt att kämpa så att du snart är tillbaka!! Hoppas ni får en så bra jul som det bara går tillsammans!!
Fortsätt kämpa!!!
//MA

Svar: Tack Mattias!Känns skönt att veta att många på jobbet följer resan... blir lättare för mig när jag ska berätta om allt när jag kommer tillbaka! =)
Lari Salminen

✫ Fru Eriksson

13 Dec 2012 09:08

Underbart...

Jag sjunger det finaste jag kan på bruten..hihi eller inte!
Pyhä Lucia
Taivaalla tähtivyö
kirkkaana loistaa,
viestiä jouluyön
tuikkeensa toistaa.
Taivainen kirkkaus,
riemuisa julistus.
Kynttilät syttyy,
kynttilät syttyy.
Metsiin jo Pohjolan
vaipan luo hanki,
ja maa on valkean
verhonsa vanki.
Taivaisen hohteen tuo,
Lucia valon suo,
Pyhä Lucia,
Pyhä lucia.
Kiteet luo helmivyön
valkoiseen kaapuun.
Kätköstä talviyön
luoksemme saapuu.
Lucia seppelpää,
juhlista hetki tää,
saavuthan luoksemme,
Pyhä lucia

Nåja..Stor Luciakram från mig du kämpeman & Hälsa Elin & Ludvig!

Svar: Åh så vackert...=)Lussekramar härifrån med!
Lari Salminen

Katarina

13 Dec 2012 10:17

Låter helt underbart!
Det är faktiskt inte fy skam att fira högtider på sjukhus, även om man helst vill vara hemma såklart.
Personalen brukar vara helt fantastiska på att fixa saker under högtider.
Ha en fin lucia nu.

Svar: Det var ganska så mysigt... men man blev överrumplad, för det var väldigt många som dök in på rummet.Med tanke på hur mysigt de gjorde på lucia så lär vi säkert bli väl omhändertagna på julafton med.
Trevlig lucia på dig med!
Lari Salminen

Kaffehörnan

13 Dec 2012 14:15

Vad mysigt med luciatåg. Roligt du är på listan aktiva topp 100. Va rädd om dig

Svar: Ja, det är mysigt med luciatåg.. skönt att få lite sånt när man ligger på sjukhus med!Hm, vilken lista är det?
Lari Salminen

Lena

13 Dec 2012 22:56

Koselig!!!
Sånn blir jeg glad av å lese, legene er selvfølgelig viktige men jammen er sykepleierne fantastiske mennesker :)

Styrkeklem

Svar: Ja, sköterskorna är helt underbara! Det är de som får en att orka sig genom en stor del av de motgångar man har.
Lari Salminen

Inger Maryissa

14 Dec 2012 20:04

Men så mysigt att personalen hade Luciatåg.
Kan tänka mig det uppskattades

Kommentera

Publiceras ej