Kissa mera!

6kommentarer

Allting går framåt som det ska än så länge, utan några problem egentligen.
Igår så fick jag sista kuren av första cytostatikan, den hade jag fått var sjätte timme i fyra dygn.
 
Nu på morgonen har man kopplat upp mig på den sista cytostatikan jag ska få, en påse, två timmar sen ska jag förhoppningsvis slippa cellgifter resten av livet!
 
Nackdelen med de här cellgifterna är att de inte är så snälla mot mina urinvägar, vilket gör att jag måste dels få medicin som skyddar mot det hela, men även har ett krav på mig att jag ska kissa minst 500ml var tredje timme, under två dygns tid.
 
Det vill säga inatt måste jag upp och kissa, och får jag inte ut tillräcklig mängd, då får jag vätskedrivande för att få ut tillräckligt. Har jag inte kissat tillräckligt på natten, då väcker de mig och säger att jag måste kissa. 
 
En halv liter var tredje timme, det är ganska så mycket, fast de skickar ju i mig en hel del vätska med, men om man räknar på det så innebär det att jag ska få ur mig 4 liter på ett dygn, det är bra mycket mer än jag dricker normalt, fast de skickar ju i mig typ 4 liter koksalt dagligen, så det borde ju gå att ordna tycker jag.
 
Men, mycket kissande blir det iaf de närmsta två dagarna!
 
cellgifter, leukemi, medicin,

6 kommentarer

✫ Fru Eriksson

03 Dec 2012 10:46

Åh,hoppas du slipper dessa cellgifter resten av livet...
/Kram pårej du kämpeman!

Anonym

03 Dec 2012 14:53

Kissa på du bara, det är ett litet problem med tanke på framtiden.

Beem

03 Dec 2012 15:24

Jag ler varje gång jag läser det du skriver. Vilken humor och vilken styrka i dig.
Ha en fin dag.
Styrkekramar.

Sara

03 Dec 2012 15:48

Att läsa det du skriver får mig att på något sätt att bli glad.
För man får läsa hur du kämpar och hur högt hoppet finns och att du ser på livet på ett sådant fint sätt att man blir rörd! :)
Din son har en farsa att vara stolt över ♥
Pussinuss och med stor respekt, Sarreh ~

Malin Jonsson

05 Dec 2012 00:06

all styrka till dig!

Svar: Tack för det! Jag kämpar på...
Lari Salminen

nikita

05 Dec 2012 00:47

Fan vilken stark människa du är, skickar massa styrka till dig. Hoppas du mår 100% snarast!!

Kommentera

Publiceras ej