Imorgon är den stora dagen, hoppas jag!

27kommentarer

Imorgon är det tänkt att jag ska få mina nya stamceller, det är planen iaf... men det finns saker som kan ställa till det och det verkar som att det ställer till det en hel del nämligen vädret.
 
Idag så åkte en sköterska härifrån för att bege sig till England där min donator finns. Det är en ung man i åldern 20-30 med fina stamceller, unga och friska precis som vi vill ha dem!
 
Imorgon kommer sköterskan tillbaka med mina stamceller och sen så får jag dem så snart det bara hinns med, men då är ju grejen den att man läser om att det är kaos på Arlanda, att det knappt lyfter några plan eller så...
 
Jag som tycker att imorgon skulle vara det optimala datumet, för då är det Finlands självständighetsdag och då tänkte jag att det skulle bli MIN självständighetsdag mot cancern med! Så, alla ni där ute som läser min blogg, ni får mer än gärna be en bön till vädergudarna att flygen går som det ska imorgon!
 
leukemi, stamcellstransplantation,

27 kommentarer

Jasmine

05 Dec 2012 14:43

Så himla synd att dom bra människorna ska bli drabbade av de dåliga sjukdomarna. Ge inte upp, jag hoppas att allt löser sig för dig, din fru och eran son. Det förtjänar ni!

Anders

05 Dec 2012 14:45

Jag kör en liten väderdans i kväll, Lari. Sen önskar jag transporten följsamma vindar och ett stillsamt hav på sin väg tillbaka till Sverige. /22

Svar: Tack Bergarn!
Lari Salminen

Thomas Wihlborg

05 Dec 2012 14:46

Ge aldrig upp, kämpa vidare !!!

Din baskettränare Thomas Wihlborg

Svar: Gav aldrig upp på basketplanen och tänker inte ge upp här heller! =)
Lari Salminen

✫ Fru Eriksson

05 Dec 2012 14:47

Ooo...Håller tummarna stenhårt så de blir Blå att det "går vägen" med dina stamceller & att allt går bra/Styrke Kram!

Svar: Ja, det skulle vara så passande!
Lari Salminen

jarmo salminen

05 Dec 2012 15:00

Det skall gå vägen och vad vore lämpligare än att få nya stamceller på Finlands självständighetsdag, det blir nog av skall du se, lycka till pojken min.

Svar: Visst skulle det vara en passande dag? Finlands självständighet och min självständighet mot cancern!
Lari Salminen

mamma till 3 och mormor till 10

05 Dec 2012 15:01

Håller alla tummar och tår för att det blir som du vill.

Hittade hit genom Magdalenas blogg. Hur känner ni varandra ?

Elinore

05 Dec 2012 15:56

Jag håller verkligen tummarna och tänker på dig!
Lycka till! :D

Svar: Tack så mycket!
Lari Salminen

Beem

05 Dec 2012 16:10

Håller tummarna hårt hårt hårt och riktar blicken på vädergudarna.

Inger maryissa

05 Dec 2012 16:12

Ja, verkligen....hoppas vädergudarna är snälla, så
flyget går som det ska så att du kan få dina nya stamceller som du väntat så på och behöver
och som jobbiga förberedelser gjorts för
Håller tummarna jätte-hårt för det.

Svar: Ja jag hoppas verkligen att det ska bli så... skulle vara helt otroligt fräckt att få nya cellerna när det är mitt hemlands självständighetsdag.
Lari Salminen

ADARAS.se - JULKALENDER PÅ BLOGGEN!

05 Dec 2012 16:25

Håller tummarna för dig!!

Svar: Tack så mycket! Jag hoppas verkligen att min plan går igenom.
Lari Salminen

Jasmine Jassis

05 Dec 2012 17:08

Håller tummarna för dig, du är en riktig kämpe.

Carina

05 Dec 2012 17:36

klart man ställer upp på det, ber en bön och håller tummar och tår så du får dina stamceller imorgon, lycka till

Anita

05 Dec 2012 17:49

Håller alla tummar, ber till vädergudarna och skickar många varma tankar och hoppas du får början på ditt nya liv i morron.

Svar: Tack så mycket för det!
Lari Salminen

Annchristin Strandlund

05 Dec 2012 19:04

Jag har alltid tyckt att Stockholm kan ha lite busväder dom också, men absolut inte nu. Hoppas det blir bra väder så att du får din värdetransport, och allt går bra. Pratade med Märta att Elin O Ludvig ska bo i min brorsdotters lägenhet, det blev ju bra. På söndag är dom nog pigga igen och får flytta in till dej. Lycka till det blir bra.

Svar: Ja, nu är inte rätt tid... kunde väntat en vecka till för 08-land.Vi hoppas att de ska vara friska nog för att komma och bo med mig, för saknaden är stor!
Lari Salminen

Izabella

05 Dec 2012 19:14

Självklart håller vi tummar och tår och ber!!! - just nu säger de på tv4 att man tar bort klass 2 varningen och att vädret har lugnat ner sig kring Stockholm, så vi hoppas att Arlanda kaoset är över inom några timmar.
Håll ut och kämpa på!!!

Svar: Åh, jag hoppas verkligen att det har lugnat ner sig så att de kan få snöröjt på Arlanda.
Lari Salminen

Linda & Peter

05 Dec 2012 19:45

Lari!! Vi tänker på dig och håller alla tummar vi har och ber den starkaste bönen vi kan. Du är ju helt underbar. Nu hoppas vi att vädergudarna hör bönerna. Skickar all styrka, kärlek och kämpa på.
Nova håller sina tassar med :D KRAMAR i massor!!!

Svar: Tack så mycket Godingar!Hoppas att vi kan ses snart och att man kan få dricka en god öl och whiskey med Peter!
Kramar!
Lari Salminen

Emelie

05 Dec 2012 20:14

Håller tummen så hårt jag kan för morgondagen! Kämpa på!

Svar: Tack tack!
Lari Salminen

Erica

05 Dec 2012 20:34

Nej nej neeeej!! Hörru, kung Bore, det här går icke för sig, förstår du! Säger som jag skrev på facebook häromdagen, att nu är det dags att ordinera lite "head & shoulders" till dig *s*. Och förresten, när du, herr Bore, ändå är igång att skärpa till dig, så ta ett snack med herr Vind och Blåst också!

Åh, det är det här typiska och lagen om alltings jävlighet *sucka*. Har man inte bråttom eller måste passa nån tid, ja då flyter tunnelbana och allt annat finfint men, när det krisar och är superviktigt, då brinner det nere i t-banan Tekniska högskolan (mmm, hände mig) eller nåt annat stopp, som askmolnet häromåret och så nu, snöstormsjäkelskap - nej, inte nu!!

*schasar iväg herr Bore till nåt annat lämpligt ställe* =)

Svar: Bra där Erica!Skäll på kung Bore, för jag har ju min plan, och mina stamceller har ett plan att passa!
Lari Salminen

Jenny 3-barnsmamma

05 Dec 2012 21:28

Håller tummarna här i Uppsala att allt går som planerat med stamcellerna imorgon!
Just ikväll har jag fått ett glädjande besked av en vän till mig som också haft/har AML, att allt gått enligt plan och att hon blir starkare för varje dag :)
Måste vara en fantastisk känsla för dig inför morgondagen med denna donator som finns just för dig!
Imorgon är första dagen på ditt nya liv :) Stort lycka till!

Svar: Vad härligt att få ett sådant besked, det är precis det man vill få höra!Ja, morgondagen kommer bli otroligt spännande...
Lari Salminen

Gudrun

05 Dec 2012 21:30

Det fixar sig!!! Sköterskan får flyga till Oslo och ta ett plan till umeå. Kung Bore kan ta sig i brasan!! Lycka lycka till :-) Gudrun

Svar: Det låt som en bra plan det med... tyvärr vet jag inte alls var i England donatorn finns, så vet inte hur det är med plan.. men lär få veta allt imorrn.
Lari Salminen

Lena

05 Dec 2012 22:29

Vi håller alla tummarna att vädret lugnar ner sig, att Elin och Ludvig piggar på sig OCH att allt går enligt plan för dig i morgon! Stort och varmt Lycka till Lari!

I morgon är en annan dag...


Kram Lena

Svar: Hej Lena!Vad härligt att höra av dig, du är en underbar människa som har ställt upp massor!

Tack för alla lyckönskningar och tankar!
Kram
Lari Salminen

Katarina och Christian

06 Dec 2012 00:13

Hoppas hoppas att stamcellerna får en säker och punktlig resa till dig så de kan börja göra sitt jobb! Vi håller tummar, tår, ja allt vi kan hålla för dig..! Många kramar

Svar: Tack underbara vänner!Hoppas att allt ska gå bra så vi kan ses snart igen!
Kramar
Lari Salminen

jeanette

06 Dec 2012 00:24

Håller tummarna som fasen att vädergudarna är med oss och att dina stamceller kommer i morgon. Lycka till!

Svar: Ja det hoppas jag med!
Lari Salminen

Veronica

06 Dec 2012 07:26

Din blogg var inte den enklaste att hitta men envishet lönade sig :)

Jag håller självklart tummarna för att du får dina fina nya stamceller idag. Det verkar ju som att det börjar ordna upp sig med flygen nu.
Lycka till!

Svar: Ja den är ju ganska så ny, så den har inte hunnit dyka upp bland sökmotorerna ordentligt än, men bra du hittade hit.Jag håller tummarna för att allt ska gå bra.
Lari Salminen

Susanne

06 Dec 2012 07:57

Det ser ju ut som att trafiken är igång iaf, med förseningar dock, håller tummarna stenhårt!!!!!!

jarmo salminen

06 Dec 2012 09:26

Önskar dig en fin självständighetsdag som en av oss finnar samtidigt hoppas jag att allt som är planerat för din stora dag i din kamp skall gå bra och att du snart är frisk igen. Det var otroligt skönt att prata med dig, bästä självständighetsgåvan någonsin. Sköt om dig, älskar dig.

Svar: Ja vi hoppas på att det ska gå vägen med allt idag!Kul att se dig och prata med dig med!
Älskar dig med pappa!
Lari Salminen

Kerstin wretman

07 Dec 2012 00:59

Lycka till!!! Håller tummarna !!! <3 tänker på er hela tiden!!!!!

Kommentera

Publiceras ej