Finlands självständighetsdag!

5kommentarer

Även om man ligger inlagd på sjukhus så kan man alltid snacka till sig saker för att kunna göra lite speciella saker.
För mig så kändes det viktigt att hedra mitt födelseland idag när det är Finlands självständighetsdag och är man i Finland är det en ganska så mäktig känsla att se alla tända ljus i fönsterna. 
 
Jag ville inte vara sämre, så frågade snällt om det gick att ordna och med tanke på att jag är brandman fick jag faktiskt två stycken vilket är det antal man brukar tända och ställa i fönstret.
 
Finland, självständighetsdag,

5 kommentarer

Beem

06 Dec 2012 19:50

Så stämningsfullt och fint.
Grattis på Finlands egen dag.

jeanette

07 Dec 2012 00:23

Mycket fin sed för att fira Finlands självständighetsdag. Minns själv att mina farföräldrar gjorde det på den tiden jag va hos dom i Vasa.

jarmo salminen

07 Dec 2012 07:07

Vi firade också.

Mija

07 Dec 2012 08:53

Vackert.
Både tanken, handlingen och budskapet.
Skickar massa positiv energi

KRAM

Anne

07 Dec 2012 23:14

Så fint av dig att denna ljus, det gjorde jag med!

Kommentera

Publiceras ej