Dagens outfit (Idag och alla andra dagar)

39kommentarer

Med tanke på att det är så ofantligt populärt med dagens outfitbilder på bloggar runt om i Sverige så tänkte jag att jag inte skulle vara så mycket sämre. Vem vet, jag kanske kan bli en ny storbloggare, fast då måste jag nog börja skriva illa om andra bloggare först, operera tuttarna, ligga med någon i tv eller ställa upp i nån b-såpa på tv, det räcker inte att bara ha cancer!
 
Men, här kommer iaf dagens outfit... och den outfit jag har alla andra dagar jag är här på sjukan.
 
 
Top: En snygg bomullskofta i blått, tvättad kanske 1000 ggr för att få rätt nyans. Går inte att knäppa hela vägen upp för att man ska kunna köra lite medelhavsinspirerat och visa bringan och håret på bröstet, vilket jag har tappat tack vare cellgifterna. Lägg märke till de läckra röda strecken och de vita knapparna som lyfter hela kreationen.
 
Byxor: Samma typ av material som koftan, tvättad cirka 950 ggr för att ha lite mörkare nyans av blått. Aningen korta i benen, men det kan bli ganska så blött i duschen så det är funktionellt.
 
Skor: Äkta Birkenstock i snyggt svart skinn med dubbla remmar för bättre passform. Kanske inte optimalt om man ska ut i snön, men äh, de är ju snygga! Strumplöst ska det vara!
 
Accessoarer: Ja, min otroligt snygga och praktiska väska/klädhängare/följeslagare går ju inte att missa, den är så grymt snygg i sin silvriga färg och med de grymma gummihjulen. Får plats hur mycket som helst på den och jag kan lova att precis ALLA kommer att vända sig och kolla efter dig när du går på stan med en sån! Snacka om attention getter!
Halsbandet jag har är väldigt speciellt. Sitter på ena sidan halsen och man syr fast det precis där man vill ha det, sen så hänger det ner tre stycken slangar i olika färg. Fördelen med detta halsband är att du kan grogga intravenöst när du ska ut på krogen och visa upp din splitternya outfit. På min bild groggar jag sockerdricka, men jag har kört tyngre saker i den med! Dessutom så börjar det pipa när det är slut på groggen så du vet att du måste få mer!
 
Inköpsställen: Ditt närmaste sjukhus
Pris: Tillräckligt sjuk för att bli inlagd
dagens outfit, humor, mode,

39 kommentarer

✫ Fru Eriksson

01 Dec 2012 15:48

Haha...Du är för roli' du!!
/Kram pårej...

jarmo salminen

01 Dec 2012 16:28

Bra att du har humorn kvar.

Laila Waller

01 Dec 2012 16:42

Din blogg är då mycket mer intressant att följa, än de andra ytliga som det finns en uppsjö av. Att ha cancer och att skriva om den räcker långt för att bli storbloggare som du kallar det för. Att du sen kryddar med din härliga humor är fantastiskt i mitt tycke.
Sköt om dig <3

Svar: Tack så mycket för den kommentaren.Har inte något mål att bli en storbloggare, men visst är det alltid skoj att nå ut till så många som möjligt!
Lari Salminen

thinki.se

01 Dec 2012 16:58

Din humor är härlig! Du bjuder så mycket på dig själv! Tankar!

Eliisa Stowell

01 Dec 2012 17:41

Ha ha! Snygg outfit brorsan. Fick mig ett gott skratt till morgonkaffet! Bra att du kan se det komiska mitt i allt. Fortsatt med det!❤

Svar: Jag försöker hålla glimten i ögat så länge jag orkar..=)
Lari Salminen

Pia

01 Dec 2012 17:45

Grr ;) nästan så man blir lite sugen på att skaffa den där ställningen :D

Svar: Haha, visst skulle den vara bra att ha?
Lari Salminen

Tomas

01 Dec 2012 18:19

Så klockrent inlägg!
Kämpa på!!

Svar: Tack för det! :)
Lari Salminen

Lena

01 Dec 2012 19:23

Nå deles denne linken på Facebook i massevis! Det er jeg glad for, du er en unik mann.....utvilsomt!!
Vi har ei datter som er 15 og har operert 43 ganger i hodet, du hjelper oss å sette ting i perspektiv!!!
Men humor går livet enklere, stå på unge mann ....dette fixer du!!

Du er herved i mine "favoritter" og jeg vil følge din kamp, som du vinner og vil få maaaange herrens år sammen med din fru og din nydelige sønn.

All styrke fra Lena fra Norge

Svar: Jag är inte världens bästa på norska, men jag förstod iaf så mycket att er dotter har fått den slutliga domen att det inte går att göra något mer för henne fast man har opererat henne 43 gånger.Att lilla jag kan sätta perspektiv på saker för er, det värmer enormt att du säger för, för jag har så svårt att förstå varför. Ni befinner er i en sits jag aldrig skulle önska min värsta fiende ens.

Det är NI som skall hyllas för er styrka att orka med den resa ni har gjort och inte för att tala om er dotter!

Massor av styrka och kärlek från mig till er!
Lari Salminen

AnnCristin Strandlund

01 Dec 2012 19:23

Bo och jag sitter o dricker ett glas vin Masi, ock kommer ihåg Märtas 30 årskals. Jag hade med mig en flaska Masi som jag hade fått i födelsedagspresent, du sa att det var ett mycket bra vin efter provsmakning. Hoppas du snart får dricka vin utan att det smakar skit, men byt om innan dess, du var så fin i din hatt på kalaset. hälsn Annchristin (Märtas mamma)

Svar: Hej!Ja men vad härligt att ni sitter och njuter av en Masi, det är alltid gott!
Elin och jag har redan bestämt att vi ska knäcka en riktigt fin flaska sen när jag är frisk. Hatten kanske åker på den med bara för sakens skull!
Lari Salminen

Maya

01 Dec 2012 19:31

Du är så himla bra, älskar dagens outfit! Kämpa på!

Maya

01 Dec 2012 19:31

Du är så himla bra, älskar dagens outfit! Kämpa på!

Svar: Tack så mycket! Alltid trevligt att få positiva tankar.
Lari Salminen

Lovisa

01 Dec 2012 20:40

Läste precis igenom din blogg och sitter här med tårar i ögonen. Min pappa är allvarligt sjuk och har legat en del på sjukhus och jag hoppas verkligen att er lilla Ludvig aldrig behöver spendera sömnlösa oroliga nätter på sjukhus! Fortsätt kämpa, du är starkare än cancern!

Svar: Usch vad tråkigt att höra att din pappa är allvarligt sjuk! Får hoppas att han klarar sig igenom det hela!Kämpa kommer jag absolut göra... har inget annat val!
Lari Salminen

Jeanette

01 Dec 2012 20:41

Vilken kämpe du är! Jag blir helt tagen när jag läser om den enorma vilja, utstrålning och humor du har när livet verkligen utmanar dig. Jag önskar dig all lycka framöver, det kommer ordna sig. Med din inställning går det. Och du, ett annat fint livsmotto är Amor vincit omnia. Det betyder Kärleken övervinner allt. Du verkar vara en väldigt kärleksfull o fin person, så du övervinner denna kamp! Kram till dig! (Hittade hit genom C Gynnings blogg)

Svar: Tack!Det är inte så svårt att kämpa och finna styrka när man har så mycket att kämpa för. Mitt liv är långt ifrån klart, och då kan jag inte ge upp nu...
Skratt och leenden i tunga stunder gör att man lättare kan ta sig ur det med.
Lari Salminen

Pia

01 Dec 2012 20:48

Sv: ja det skulle vara riktigt smidigt iaf ;)

Johanna

01 Dec 2012 21:25

Hahaha så härligt att läsa att du kan skämta och skratta åt allt elände! :D

Svar: Ett skratt förlänger livet och jag måste möta det här med ett leende och skratt för jag är helt övertygad om att det kommer gå bra då!Kan jag dessutom få någon annan att dra på smilbanden lite, då blir jag bara gladare.
Lari Salminen

Izabella

01 Dec 2012 21:30

Hälsa sjukhuspersonalen att de får byta ut sockerdrickan mot glögg, det är ju advent! Och ta gärna röd glögg, jag menar den kommer att matcha den röda randen i kläderna. Kämpa på!

Svar: Hahaha! Ja, det får jag göra... jag hoppas på glögg på Lucia iaf!
Lari Salminen

Jasmine

01 Dec 2012 22:03

Dagens Outfit var helt perfekt :) Kan inte kalla det något annat. Hoppas bara att du inte gått ut i snöovädret vi har här i Umeå för då borde du fryst i den outfiten ;)

Kämpa på Lari.

Svar: Nädå, jag är isolerad på mitt rum nu när jag får cellgifter så jag har inte ens fått gå ut även om jag vill.Men när jag väl får gå ut, då ska jag pulsa i lite snö, med lite mer kläder är så.... kanske blir en ny dagens outfit då! =)
Lari Salminen

Jenny 3-barnsmamma

01 Dec 2012 22:24

Mitt i allt det jobbiga visar du en underbar humor :) jag log när jag läste inlägget och tänkte för mig själv vilken otrolig kraft jag tror du har! Du visar på ett så stort mod som vill och orkar dela med dig av din historia. I mitt liv finns inte alltid så mycket tid över för annat med tre barn i åldern 1, 2 och 13 år. Men att titta in i din blogg och få ta del av ditt livsöde och din väg tillbaka till att bli frisk, är något jag kommer välja att lägga min tid på. Lärorikt, tankeväckande och humorfullt - med ett fantastiskt budskap: Ge aldrig upp!

Svar: Tack Jenny!Det är viktigt för mig att kunna ha roligt även om det är tufft allt som vi går igenom, men jag är övertygad om att ett leende och ett skratt gör att man kan ta sig genom det jobbiga på ett mycket lättare sätt.
Skönt att höra att du får något ut av att läsa det jag skriver.
Lari Salminen

Johanna

01 Dec 2012 22:36

Sv: Du har så rätt! Önskar jag kunde vara mer som du! Själv slösar jag bort mitt liv på att vara rädd.. en jävla fobi styr mitt liv. Ska försöka bli mer som du! :D

Svar: Det är inget fel i att vara rädd, men man ska inte låta det styra ens liv, utan istället växa av att utmana det.Självklart är jag livrädd för att jag inte ska överleva det här, men det är inget jag kan gå och tänka på hela tiden, hur skulle jag må då?
Nä, fokusera på det som är bra och gör dig glad, då blir det lättare att komma över den där rädslan med.
Lari Salminen

Christina

01 Dec 2012 23:00

Hej
hamnade på din blogg genom att läsa Blondinbellas. Blev nyfiken på din kommentar där . Blev berörd av din levnadsberättelse.
Har själv följt en tjej på nära hålla som gått igenom ALL, B-transplantation, GVH, lungtransplantation mm. Idag 6 år senare läser hon på universitetet till ssk, helt fantastiskt, starkare än någonsin. Skickar med länken om du har ork och vill läsa hennes berättelse . Ni verkar ha samma mod, styrka och inställning till livet!

All styrka till dig och din familj

http://labecca.wordpress.com/bakgrundsfakta/


Svar: Hej!Tack för din kommentar! Det värmer alltid när folk tycker att man har styrka och kraft.
Jag kikade in på hennes blogg och läste lite, fast det var lite jobbig läsning precis innan man ska gå igenom sin egen transplantation, fast det är ändå viktigt att veta att det kan hända massor av saker.
Lari Salminen

milex

02 Dec 2012 04:59

woow

Anonym

02 Dec 2012 12:40

Haha, snygg är du ändå så! Det är inte på kläderna det hänger och så utstrålar du en livsglädje som är enorm! En styrkekram till dig så här i adventstider!
PS. Skall lotta ut en kalender i ett nätverk jag är med i. Skall vara auktionist och skoja lite med ett stort gäng damer 50 plus . Såklart skall jag annonsera ut var de köpas!
Synd att familjen är förkylda. Lycka till dig o de dina

Svar: Haha, snygg vet jag då inte...men det är skönt med mjukisar!
Lari Salminen

Ellen

02 Dec 2012 12:40

Din blogg var väldigt perspektivvändande från de jag normalt läser. Gillar kommentarerna till outfiten, humor!

Hoppas du ger canern på moppo så du får vara pappa och man på heltid.

Svar: Tack Ellen, nu blev det ett inlägg tack vare dig...=)
Lari Salminen

Carina Martinsson

02 Dec 2012 12:46

Oj då, ovan som det står är "Anonym" det är jag som skrivit. Glömde skriva in mina uppgifter. Hälsar Carina Martinsson

Birgitta

02 Dec 2012 13:03

Hej här har Du en olyckssyster, har KML har haft det i 12 år och går på Glivec, som funkar bra. Din outfit igår var riktigt shabby sjukhuschick. Jag har också gått på interferon och cellgift,så jag kan förstå Din trötthet. Kärlek och små barn är något att kämpa för. Kram till Dig från mig och min familj

Svar: Hej!Vad tråkigt att du har KML, men skönt att veta att man kan leva med det ändå.
Familjen är den stora grejen som jag kämpar för... men även andra saker, det finns mycket i livet att kämpa för!
Kram
Lari Salminen

Caroline

02 Dec 2012 13:50

Hej Lari!

Jag har följt din och din familjs resa sen gruppen startade på facebook och det är så roligt att se att även fast du har en allvarlig sjukdom, att du kan se positivt på tillvaron iallafall :)

Roligt att du visade upp den snygga outfiten som finns tillgänglig på sjukhus ;)

Fortsätt kämpa på! Jag tror på dig! :)

Svar: Vad skoj att du har följ oss hela vägen...Jag måste se det positivt på saker, annars kommer det bli på tok för jobbigt att klara av dagarna!
Lari Salminen

Anonym

02 Dec 2012 18:07

Fantastisk outfit! :) värst är det med storlekarna. Large kan lika gärna vara en small och vice versa.

När livet ger dig ett surt äpple. Gör äppelmos av det.
Lycka till!

Anonym

02 Dec 2012 22:00

Skönt att du har humor. Du har en ny följare!

Ellie

02 Dec 2012 23:57

Jvlar vilken outfit! Lär bli senaste modet snart när alla får nys om stången!

Skämtåsido, kämpa på! Inget är och kommer att vara omöjligt.

Snöiga tankar och kramar från Finland.

Svar: Haha, javisst är det en läcker outfit?Snön har hittat hit med... men inget jag har fått känna på än.
Lari Salminen

malin

03 Dec 2012 16:29

hahaha gjorde min dag

Anett

03 Dec 2012 21:24

Hahahaha skrattar så tårarna rinner! Kämpa på där borta, med din inställning kommer du långt!:) Vi hejar på dig här uppe i Luleå. Kramar i massor<3

Svar: Vad skönt att kunna bjuda på ett gott skratt!
Lari Salminen

Erica

05 Dec 2012 03:46

Hej Lari!

Oj, en massa klickande och hoppande runt på nätet ledde mig slutligen hit, till din blogg, och helt spontant bara måste jag kommentera det här inlägget *s*

Den där outfiten har jag nämligen använt IRL, på promenad med min hund. Jodå, helt supersnygg i värsta fin-outfiten var jag, med blekblå landstingsbyxor modell hiskeligt stora, röd fleecejacka, stövlar och så skotskrutigt paraply som pricken över I.
Hm, kanske borde jag haft nåt blekgrått i plufsklädesväg till hunden också men hon har ju så fin päls att det inte behövdes nån utstyrsel.

Så, du är absolut med, med den outfiten =)

Varma kramar och hoppas allt går väl för dig och din familj, jag håller verkligen tummarna att det här ordnar sig till det bästa och med det enormt stora och fina stödet från alla dina nära och kära!

Svar: Hahaha, det där var ju verkligen en outfit som hette duga!Tack för omtanken!
Kramar
Lari Salminen

Moa

05 Dec 2012 18:26

riktigt snygg outfit :D man får flytta runt sig i länen för att matcha det mode man helst vill ha också, på sahlgrenska (inte onkologi utan psyk kan tilläggas, men det är samma kläder där) var det stiliga, vita skjortor som gällde med en fin västra götalands-triangel på bröstet. plus extremt urtvättade mörkblå tvätteriet-alingsås-byxor. stiligare kan det inte bli.

lycka till och keep on fighting

Svar: Ja det finns ju massor av varianter. Jag kan få en snygg vit t-shirt med om jag vill, eller en vit kofta istället... men man vill inte vara för flashig!
Lari Salminen

Jeanette Svensson

06 Dec 2012 00:29

Härligt med humorn i behåll. Självklart är din blogg så mycket mer givande än dessa ego bloggar som finns överallt.

Svar: Ja humor är viktigt!
Lari Salminen

Melea

08 Dec 2012 02:54

Villken otrolig inställning du har!:) tycker kläderna ser riktigt mysiga ut^^

Svar: Ja, de är ju ganska så sköna ändå, fast kanske inte så snygga.
Lari Salminen

Linda

10 Dec 2012 23:35

ASG!! Svårt att få fram just de där nyanserna men det är alltså tvättarna det hänger på... Nu går tvättmaskinen dygnet runt här hemma. Kanske man kan återanvända gamla EOS-kläder bara nyansen är rätt.. det är väl limegrönt som är inne nu ;-)

Svar: Gamla EOS-kläder hade ju varit grymt, lite old school liksom!
Lari Salminen

Birger Åberg

11 Dec 2012 10:44

Hmn,jag gillar din humor Lari,mycket bra skrivet.Med din inställning så kommer allt gå bra,hälsa Elin från oss

Svar: Jag gör vad jag kan för att hålla humöret uppe...=)
Lari Salminen

Helena

18 Feb 2014 09:34

Haha, tack för den beskrivningen :) Jag ligger just nu inne på NUS och har samma outfit. Den känns inte riktigt lika kass efter jag läste detta :)

Ida

10 Oct 2014 12:47

HAHAHAHA ååå så underbart!
Har snubblat förbi din blogg tidigare då jag sökt lite "livebloggar" om AML eftersom pappsen blivit sjuk nu. Backar tillbaks för att få följa dig från börjar, snart är jag ikapp nutiden ;)
Hejja du!!!

Kommentera

Publiceras ej